اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 11, 2019
17:20 سه شنبه، 21ام خردادماه 1398
کد خبر: 100195

همکاری وزارت ارتباطات با سکوهای توزیع محتوا در فضای مجازی

سخنگوی وزارت ارتباطات ارتباطات از اعلام آمادگی این وزارتخانه برای همکاری با سکوهای توزیع محتوا در فضای مجازی خبر داد.
 
به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات، سومین جلسه هم اندیشی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با ارائه کنندگان خدمات پخش محتوای تصویری برگزار شد.
 
این جلسه هم اندیشی به منظور بررسی زمینه های همکاری مشترک میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ارائه دهندگان خدمات پخش محتوای تصویری برگزار شد.
 
در این جلسه سیدجمال هادیان رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی پیرامون فناوری های نو در جامعه گفت: این روزها اخبار متفاوتی از ظهور و فعالیت فناوری هایی چون ۵G، بلاکچین و اینترنت اشیا بیشتر از گذشته منتشر می شود و متخصصان ما نیز دوش به دوش متخصصان دیگر کشورها مشغول فعالیت و کار روی این حوزه ها هستند و مردم نیز خواهان ورود و استفاده از این فناوری ها هستند.
 
وی افزود: برای ایجاد فهم مناسب و فرهنگ سازی لازم در جامعه تولید محتواهای جذاب و متنوع به زبان قابل فهم برای همه ضروری است و وزارت ارتباطات نیز در این مسیر گام هایی برداشته است. برای مثال محتوای جلسات نقد و اندیشه با هدف ترویج تفکر نقاد و سواد رسانه ای تولید می شود.
 
هادیان با بیان اینکه نشر و توزیع این محتواها برای همه ارائه دهندگان سرویس های پخش محتوای تصویری آزاد است، گفت: وزارت ارتباطات و مرکز اطلاع رسانی این وزارتخانه آمادگی دارد تا پیرامون تولید چنین محتواهایی، همکاری های مشترکی را با ارائه کنندگان خدمات پخش محتوای تصویری داشته باشد تا با خلق ایده های جدید بتوان تحولی در این حوزه ایجاد کرد.
 
وی با دعوت از حاضران برای بازدید از شتابدهنده «کودکآنلاین» دستاوردهای جشنواره «کودکآنلاین» و شتابدهنده آن را برای آینده کودکان در زمینه وب‌سری روشن دانست.
 
در این جلسه هر یک از حاضران به ارائه نظر و پیشنهادات خود پرداختند و پیرامون همکاری های جدید بحث و بررسی صورت گرفت. در پایان مقرر شد تا اعضای این جلسه بازدیدی را از شتابدهنده «کودکآنلاین» داشته باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.