تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 12, 2019
16:47 چهارشنبه، 22ام خردادماه 1398
کد خبر: 100226

تاکسی‌های پرنده، این بار در آسمان ملبورن

بنابر گزارش رسانه‌های خبری، شرکت تاکسیرانی آمریکایی اوبر (Uber) پس از آمریکا این بار پروژه تاکسی‌های هلیکوپتری خود را در آسمان استرالیا اجرا می‌کند.
 
تارنمای بی بی سی انگلیسی روز چهارشنبه گزارش داد، پرواز آزمایشی تاکسی‌های پرنده این شرکت از سال ۲۰۲۰ میلادی در آسمان ملبورن آغاز شده و مسافران از سال ۲۰۲۳ می‌توانند در ازای پرداخت هزینه تعیین شده از این سرویس تاکسیرانی استفاده کنند.
 
به این ترتیب ملبورن نخستین شهر بین‌المللی است که به فهرست شهرهایی چون لس‌آنجلس و دالاس که سرویس تاکسی‌های پرنده اوبر ایر (Uber Air) برای نخستین بار در آنها به طور آزمایشی اجرا خواهد شد ملحق می‌شود.
 
شرکت های متعددی در حال طراحی و ساخت تاکسی‌های پرنده به عنوان وسیله‌ای برای حمل و نقل مسافر در آینده هستند.
 
به گفته اوبر، گسترش صنعت مسافربری هوایی می‌تواند از شدت ترافیک در شهرها بکاهد.
 
شرکت تاکسیرانی اوبر با مدیریت دارا خسروشاهی ایرانی تبار در پروژه تاکسی های پرنده خود با ناسا و ارتش آمریکا همکاری می‌کند و دو شرکت هواپیماسازی Embraer و Pipistrel را برای این منظور به خدمت گرفته است. این کمپانی سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد لابراتوری را برای ساخت تاکسی‌های پرنده در پاریس افتتاح کند.
 
اما اوبر در نقشه‌های بلند پروازانه خود تنها نیست. دوبی نخستین پرواز آزمایشی سرویس پهپاد مسافربری خود را در سال ۲۰۱۷ انجام داد و شرکتی که به لری پیج بنیانگذار گوگل تعلق دارد، از یک تاکسی پرنده برقی و خودکار رونمایی کرده است که می تواند تا سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.