5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

June 13, 2019
13:10 پنجشنبه، 23ام خردادماه 1398
کد خبر: 100239

معامله رگولاتوری آلمان با اپراتورها بر سر 5G تمام شد: 6.5 میلیارد یورو

 
ICTna.ir – رگولاتور فدرال آلمان دقایقی پیش اعلام کرد که مزایده ۵ جی به مبلغ ۶.۵ میلیارد یورو در مجموع توسط چهار پیشنهاد دهنده پس از ۴۹۷ دور مناقصه به پایان رسید.
 
به گزارش خبرنگا آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بعد از گذشت سه ماه از مناقصه، چهار اپراتور اعلام کردند که این مزایده تمام شده‌است، در حالی که برخی از قیمت بالای پرداخت ناراضی بودند.
 
این مزایده راه را برای راه‌اندازی چهارمین اپراتور شبکه در آلمان، ۱ & ۱ Drillisch هموار می‌کند. شرکت وابسته دو بلوک فرکانس ۲ x۵ مگاهرتز را در باند ۲ گیگاهرتز و ۵ بلوک از ۱۰ مگاهرتز در باند ۳.۶ GHz به قیمت کل ۱ میلیارد یورو کسب کرده‌است.
 
MzE4NjM1Nw.jpeg
 
این شرکت گفت که اکنون قادر به ساخت یک شبکه 5G است. این شرکت به هدف خود برای تبدیل شدن به چهارمین اپراتور شبکه که به عنوان یک فصل جدید در تاریخچه شرکت توصیف می‌شود، دست یافته‌است. به عنوان اپراتور شبکه چهارم، ۱ & ۱ به ساخت بازار راهبر برای 5G کمک خواهد کرد و فرصت‌های تجاری جدیدی را ایجاد خواهد کرد.
 
قیمت بالا
رهبر بازار مخابرات آلمان یعنی Deutsche Telekom برای بالاترین قیمت این معامله، حدود ۲.۱۷ میلیارد یورو در قیمت کلی پیشنهاد قیمت داده بود. این گروه شامل ۴ کریر کل ۲ x۲۰ مگاهرتز در باند ۲ گیگاهرتز و ۹ بلوک از طیف ۱۰ مگاهرتز که در باند ۳.۶ GHz قرار دارند می‌شود. Wossner، مدیر این مزایده، گفت که این شرکت طیف گسترده‌ای از فرکانس را دارد تا قادر به ساخت یک شبکه فایو جی بی همتا برای آلمان باشد، اما او تاکید کرد مبلغ این مزایده گران بوده‌است. Wossner خاطرنشان کرد که این عواید می‌تواند برای ساخت حدود ۵۰،۰۰۰ سایت جدید تلفن همراه و نزدیک کردن بسیاری از مردم و کسب و کارها مورد استفاده قرار گیرد.
 
به گزارش ایستنا وودافون ظرفیت مشابهی از فرکانس‌های دوییچه تلکام را به قیمت پایین تر 1.88  میلیارد یورو به دست آورد. این شرکت در باند ۳.۶  گیگاهرتز، ظرفیتی د حدود 90 مگاهرتز را با قیمت پاین ۱ میلیارد یورو کسب کرد. در تکه باند ۲.۱ گیگاهرتز، این کریر ۴۰ مگاهرتز را با فقط ۸۰۶ میلیون یورو از آن خود کرد، و 2 تکه باند 15 مگاهرتزی را هم که از سال 2021 به دست خواهد آور و دو کریر 5 مگاهرتزی را هم در از سا 2026 تا 2040 به دست خواهد گرفت.
 
وودافون با ارزیابی دوییچ تلکام از بالا بودن قیمت این مزایده موافق است. این شرکت گفت که ایجاد هم‌کاری بین سیاست و صنعت برای توسعه یک برنامه توسعه گا برای استفاده از درآمد برای توسعه ارتباطات تلفن همراه مهم است.
 
Telefonica آلمان هم از طرف دیگر با هزینه ۱.۴۲ میلیارد یورو برای ۹ تکه باند در این رقابت پیشنهاد داده بود. این اپراتور گفت که دارایی‌های طیف جامع آن به آن کمک خواهند کرد تا با رقابت در بازار برتری یابد. این شرکت طیف وسیعی از ۹۰ مگاهرتز از جمله دو بلوک به هم چسبیده ۵ مگاهرتزی را در دامنه ۲.۱ گیگاهرتز و هفت بلوک جدا از هم را در ۳.۶ GHz بدست آورد.
 
Germany-5G-777x415.jpg
 
این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که Telefonica از جمله طیف موجود، ۳۱۰ مگاهرتز طیف متحرک را تا پایان سال ۲۰۲۵ به دست خواهد آورد. مدیر عامل این شرکت، طیف جدید مدیریت شبکه را بهینه کرده و راه را برای بخش‌های تجاری جدید باز می‌کند. این طیف، در گام نخست، سایت‌های صنعتی خاص را تامین خواهد کرد.
 
در مجموع ۲.۳ میلیارد یورو در مناقصه برای محدوده فرکانس ۲ گیگاهرتز قرار داده شد، که وودافون بیش‌ترین مبلغ را ۲۱۳.۸ میلیون یورو برای یک بلوک پرداخت کرده‌است. در محدوده فرکانس ۳.۶ GHz، پیشنهادها بالغ بر ۴.۲ میلیارد یورو بوده و Telekom بیش‌ترین مقدار EUR ۱۴۸.۴ میلیون یورو را برای یک بلوک ارائه کرده‌است. مبلغ ذخیره سازی شده کم‌تر از ۳.۷۵ میلیون یورو برای ۲ x۵ مگاهرتز در محدوده ۲ گیگاهرتز و ۱.۷ میلیون یورو برای ۱۰ مگاهرتز در محدوده ۳.۶ GHz بود.
 
این معامله هیجان انگیز ترین رقابت همزمان اپراتورها برای جنگ فرکانس در این ابعاد بود که تابحال به طور همزمان در صنعت مخابرات همراه جهان روی داده است. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.