اپلیکیشن

تلفن همراه

June 15, 2019
14:10 شنبه، 25ام خردادماه 1398
کد خبر: 100243

وزیر صمت: اپلیکیشن موبایلی قیمت کالاها رونمایی می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سامانه 124 همه قیمت‌ها درج شده و قیمت رسمی کشور هستند، اما اخیرا کار جدیدی را آغاز کردیم که 100 قلم کالای پرمصرف را اپلیکیشن موبایلی ایجاد می‌کنیم که به زودی رونمایی می‌شود.
 
رضا رحمانی امشب در نشست با فعالان اقتصادی استان کرمان در محل اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به تهیه بانک اطلاعاتی جامع معدنی استان کرمان اظهار کرد: این بانک اطلاعاتی کار بی‌نظیری است که مورد نیاز هم بوده است.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: برنامه اکتشافات تفصیلی استان کرمان تا سطح 50 درصد توسط سازمان صنعت و معدن استان به وزارتخانه ارائه شود تا اعتبار آن را تامین کنیم.
 
رحمانی ادامه داد: برای توسعه اکتشفات معدنی استان اعتباری از ایمیدرو و حقوق دولتی معادن اختصاص می‌دهیم.
 
وی عنوان کرد: طبق قانون هیچ وزارتخانه‌ای حق ندارد به دلیل اشباع بازار از صدور مجوز جلوگیری کند، همین الان ظرفیت کاشی و سرامیک ما بیش از دو برابر مصرف است.
 
رحمانی در مورد افزایش قیمت تولیدات اصناف با بیان اینکه قیمت‌گذاری بر اساس آنالیز سازمان حمایت تصمیم‌گیری می‌شود، عنوان کرد: مثلا تن ماهی افزایش بی‌رویه داشت چون مشکل این بود که ماهی تن وارد می‌شود و افزایش قیمت الزام‌آور داشت.
 
وی خاطرنشان کرد: در خصوص ماکارونی، روغن موتور و دیگر کالاها هم اینگونه است، در حالی که به این مسائل اصلا توجه نمی‌شود.
 
رحمانی گفت: اولین حلقه نظارت ما اتحادیه‌ها هستند، از همه اصناف خواسته‌ایم که اول خودمان از آبرویمان محافظت کنیم و مرحله بعدی سازمان حمایت است.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بیشترین مشکل در مورد شکر را در استان کرمان شنیدم، کارخانه‌ای صحبت کردیم که شکر خام به آنها دادند.
 
وی ابراز داشت: در سامانه 124 همه قیمت‌ها درج شده و قیمت رسمی کشور هستند، اما اخیرا کار جدیدی را آغاز کردیم که 100 قلم کالای پرمصرف را اپلیکیشن موبایلی ایجاد می‌کنیم که به زودی رونمایی می‌شود.
 
رحمانی گفت: هر کالا و قطعه‌ای از خودرو که در داخل تولید می‌شود بدون کوچکترین رحمی اجازه واردات به آن را نمی‌دهیم، واردات 142 قلم کالا را امسال ممنوع کردیم.
 
وی افزود: از نظر ما مطمئن باشید، قطعا وارد نمی‌شود و اگر هم دیده می‌شود به شکل قاچاق و یا غیر رسمی است، بازاریان و اصناف بهتر می‌توانند ببینند که این قطعات از کجا وارد می‌شود.
 
رحمانی عنوان کرد: به عنوان وزارت صنعت و معدن در این زمینه هیچ مماشاتی نداریم و منبع ورودی آن را بدانیم، حتما جلوی آن را می‌گیریم، حتی اگر بدانیم خودروساز وارد کرده، قطعا جلوی آن را می‌گیریم.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.