بازار سرمایه

June 15, 2019
15:26 شنبه، 25ام خردادماه 1398
کد خبر: 100260

سود سهام ایران کیش کاهش یافت

مجمع عمومی سهامداران شرکت کارت اعتباری ایران کیش در غیاب رئیس و نایب رئیس هیات مدیره، در شرایطی امروز (۲۵ خرداد) برگزار شد که این شرکت سود کمتری نسبت به سال گذشته به سهامداران خود تخصیص داد.
امروز برگزاری مجمع عمومی صاحبان سهام ایران‌کیش در حالی انجام شد که این شرکت از روز ۲۲ اسفند ماه سال گذشته با سرپرست اداره می‌شود. صادق فرامرزی مدیرعامل پیشین این شرکت تنها یک روز پس از برگزاری مجمع فوق‌العاده ایران کیش، از سمت خود استعفا کرد. آن مجمع با دستور کار افزایش سرمایه برگزار شده بود.
 
در مجمع امروز اعلام شد شرکت ایران‌کیش به منظور افزایش سهم خود از بازار پرداخت آنلاین، معاونت جدیدی به نام کسب‌وکارهای نوین به چارت سازمانی خود افزوده است. این در حالی است که براساس گزارش اعلام شده در مجمع، ایران‌کیش بیشترین تعداد کارت‌خوان فروشگاهی منصوبه را در کشور دارد؛ اما با این وجود، به نظر می‌رسد سهامداران ارشد ایران کیش از مدل درآمدی این شرکت رضایت ندارند. براساس آنچه در مجمع فوق‌العاده اسفند ماه سال گذشته اعلام شد، افزایش سرمایه این شرکت صرف خرید دستگاه کارت‌خوان جدید خواهد شد؛ اما به نظر می‌رسد با تغییر مدیرعامل، استراتژی این شرکت تغییر کرده است.
 
در مجمع ایران‌کیش، پیمان منعم طبری، سرپرست ایران کیش در گزارشی اعلام کرد سهامداران و هیات مدیره این شرکت تأکید دارند درآمد ایران کیش و هزینه‌های این شرکت صرفاً در زمینه کارت‌خوان نباشد.
 
طبری تأکید کرد برنامه این شرکت در سال جدید خرید ۵۰ هزار دستگاه کارت‌خوان است که بیشتر این دستگاه‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره‌بار نصب می‌شوند. این در حالی است که در مجمع فوق‌العاده اسفند ماه سال گذشته، صادق فرامرزی، مدیرعامل سابق ایران کیش اعلام کرده بود افزایش سرمایه ۶۰ میلیارد تومانی، صرف خرید ۱۲۹ هزار و ۲۵۰ دستگاه POS جدید خواهد شد.
 
همچنین سرپرست ایران کیش اعلام کرد هزینه تأمین رول دستگاه‌های کارت‌خوان به نسبت سال گذشته ۳ برابر و تأمین دستگاه کارت‌خوان ۱.۵ تا ۲ برابر شده است که این شرکت برای کنترل بخشی از هزینه‌ها، اندازه رسید صادره برای هر خرید را از ۱۰ سانتی‌متر به ۵ سانتی‌متر رسانده است.
 
در مراسم امروز، اصغر اطمینان، معاون مالی ایران کیش هم اعلام کرد هر دستگاه کارت‌خوان ایران‌کیش در ماه به صورت متوسط ۲۰۰ تراکنش دارد که ارزش هر کدام به صورت میانگین، ۱۳۰ تومان است. بدین ترتیب می‌توان گفت میزان اثربخشی دستگاه‌های ایران‌کیش از متوسط صنعت، کمتر است. این موضوع را می‌توان در میزان رشد سود عملیاتی این شرکت نیز مشاهده کرد که نسبت به سال گذشته تنها ۳ درصد رشد داشته است.
 
مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت کارت اعتباری ایران‌کیش که به دلیل غیبت رئیس و نایب رئیس هیات مدیره این شرکت با تأخیر آغاز شد، در نهایت ۱۶۵ ریال سود به هر سهم خود تخصیص داد. این موضوع با اعتراض سهامداران حقیقی روبرو شد؛ اما در نهایت به تصویب رسید. ایران کیش سال گذشته به هر سهم خود ۵۵۰ ریال سود داده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.