اپراتورها

تلفن همراه

June 18, 2019
15:41 سه شنبه، 28ام خردادماه 1398
کد خبر: 100346

دستاوردهای شرکت مخابرات ایران در حوزه فناوری اطلاعات در سال ۹۷

شرکت مخابرات ایران در گزارشی از دستاوردهای سال ۹۷ شرکت، خلاصه‌ای از اقدامات حوزه فناوری اطلاعات این شرکت را ارائه کرد.
 
در این گزارش سید مجید صدری، مدیر عامل شرکت مخابرات آمده است: در سال گذشته سیستم‌های جامع نرم افزاری ارتباط با مشتریان تلفن ثابت، باندپهن xDSL/FTTH و ارائه خدمات زیرساختی و ارتباطی به شرکت‌ها و سازمان‌ها به‌صورت یکپارچه و متمرکز در مراکز داده مخابرات ایران پیاده‌سازی و با برگردان اطلاعات استان‌ها به بهره‌برداری جهت ارائه خدمات به بیش از سی میلیون مشترک در سطح کشور رسید.
 
شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: در سال ۹۷ سیستم‌های AAA کل کشور متمرکز و برگردان و در نتیجه در کلیه مناطق سیاست‌های تفکیک ترافیک و مدیریت حسابداری مشترکین باندپهن یکسان شد تا مخابرات ایران بتواند کمپین‌های یکپارچه را در شبکه‌های xDSL/FTTH ارائه نماید.
 
در این گزارش آمده است: از دیگر اتفاقات خوب سال ۹۷، پیاده‌سازی سیستم جامع و متمرکز نرم‌افزاری OSS (سیستم پشتیبانی عملیات شبکه) و یکپارچه‌سازی آن با CRM و AAA در شرکت مخابرات ایران در تمامی استان‌ها بود که منجر به اجرای فرایندهای مختلف رفع خرابی و مدیریت ظرفیت و کیفیت شبکه تا لایه‌های دسترسی شد که تأثیر مستقیم در افزایش کیفیت خدمات باندپهن و در نتیجه رضایت مشترکین XDSL/FTTH دارد.
 
سید مجید صدری تاکید کرد: با یکپارچه و متمرکز شدن سیستم‌های CRM و OSS در مخابرات ایران، طراحی و توسعه سیستم Bit Stream انجام گرفته تا شرکت‌های دارنده پروانه FCP و Servco بتوانند از زیرساخت‌های باندپهن مخابرات ایران بصورت اشتراکی استفاده نموده و درآمد حاصل را با مخابرات ایران تسهیم کنند. بهره‌برداری از این سیستم منجر به جلوگیری از هدر رفت سرمایه گذاری مجدد شرکت‌های دارنده پروانه در لایه دسترسی و انتقال شد و به راحتی شرکت‌های مذکور می‌توانند به مشترکین خود بر روی زیرساخت‌های خالی مخابرات ایران در کل کشور خدمات باندپهن خود را ارائه نمایند.
 
گزارش دستاوردهای سال ۹۷ شرکت مخابرات تاکید می‌کند: ایجاد زیرساخت اگریگیتوری محتوای صوتی و داده در مخابرات ایران، از دیگر دستاوردهای مهم سال قبل بوده که می‌توان با مشارکت بازیگران محتوا در توسعه بازار محتوای صوتی و دیجیتالی کشور سهم بسزایی را نصیب مخابرات ایران نمود.
 
در این گزارش آمده است: سال گذشته و در راستای عمل به اهداف بهره‌مندی از توان داخلی به لطف خدا توانستیم سیستم صورت‌حساب (Billing) کلیه استان‌ها را با راهکار ایرانی و بومی به صورت متمرکز یکپارچه نموده و داشبورد گزارش‌گیری نیز جهت مدیریت متمرکز قبوض مشترکین ایجاد شد تا در آینده نزدیک مشترکین مخابرات ایران در هر نقطه از کشور بتوانند خدمات مرتبط به قبض را از هر منطقه‌ای دریافت کنند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.