تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 18, 2019
18:16 سه شنبه، 28ام خردادماه 1398
کد خبر: 100365

افزایش فعالیت‌های ماینینگ در تبریز؛ شبکه توزیع برق با اختلال روبرو است

مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز از کشف تعداد قابل توجهی از دستگاه‌های استخراج خبر داد و گفت که با مدیرکل بحران استانداری برای مقابله منطقی و ‌مناسب با این موضوع صحبت‌هایی شده است.
 
صد و بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز با موضوع گزارش مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز درباره مدیریت بهینه انرژی برگزار شد.
 
افشین روشن میلانی، مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز در جلسه این هفته شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز در خصوص مدیریت مصرف بهینه انرژی در فصل تابستان و پیش‌بینی تمهیدات لازم برای کاهش قطعی برق، به ارائه گزارش پرداخت.
 
عادل کاظمی با بیان اینکه استخراج ارز دیجیتال در تبریز افزایش یافته است، یادآور شد: تولید ارز دیجیتال در تبریز افزایش یافته و برخی واحدها با استفاده از برق غیرمجاز ارز دیجیتال استخراج می‌کنند.
 
عبدالله تقی‌پور، عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این باره گفت: تأثیرات خاموشی‌ها در یک نگاه بحث ایمنی و امنیت است ولی در اقتصاد شهری تأثیر می‌گذارد.
 
غلامحسین مسعودی‌ریحان، دیگر عضو شورا نیز یادآور شد: خاموشی‌ها خساراتی برای خانواده‌ها و صنعت وارد می‌کند که متأسفانه اینها دردشان را به کسی نمی‌تواند بگویند و کسی پاسخگوی این نیست.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره توزیع ارز دیجیتال گفت: گاهی بعضی از نیروهای برق با دارندگان ماینر همکاری می‌کنند، ضروری است به مصرف برق این دستگاه‌های رسیدگی شود.
 
مسعودی‌ریحان با طرح این سؤال که در جایی که مصرف برق بالاست مشخص نیست که چه کاری دارد انجام می‌شود، گفت: دستگاه‌های ماینر سرو صدای زیادی هم دارند، از این طریق هم می‌توان آنها را شناسایی کرد.
 
کاظمی در این خصوص یادآور شد: در مورد ماینرها کشفیات قابل توجهی داشته‌ایم، با مدیرکل بحران استانداری برای مقابله منطقی و ‌مناسب صحبت‌هایی شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.