رگولاتوری

الزام رگولاتوری برای رفع مشکلات مراکز پشتیبانی شرکتهای ارایه کننده خدمات ICT

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: در پی تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر رفع مشکل مراکز پشتیبانی اپراتورها  و باتوجه به  بازدید وبررسی های میدانی قبلی و  چند روز اخیر رگولاتوری از مراکز تماس و پشتیبانی شرکتهای مختلف ارایه‌دهنده خدمات در حوزه ICT، شرکت مخابرات ایران (۲۰۲۰)، بیشترین مشکلات را در زمینه کیفیت پاسخگوئی به مشترکان داشت. شرکتهای شاتل و آسیاتک در این خصوص بهترین وضعیت را داشتند.
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حسین فلاح جوشقانی افزود: البته در مراکز پشتیبانی همه شرکتهای مورد بررسی اشکالاتی وجود داشت که تمامی آنها استخراج و به منظور اصلاح به شرکتها ابلاغ شده است تا این مشکلات را برطرف کنند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: بر این اساس، تغییر و اصلاح مراکز پشتیبانی اپراتورها در مهلت دو هفته ای تعیین شده از سوی  وزیر محترم ارتباطات در اپراتورها شروع شده است و در مهلت تعیین شده در مکاتبات ابلاغی به هرکدام از  اپراتورها، اصلاحات انجام شده و بهبود ملموس کیفیت خدمات پشتیبانی اتفاق خواهد افتاد.
 فلاح جوشقانی با اشاره به ضرورت افزایش کیفیت پاسخگوئی به مشترکان گفت: غالب این اشکالات مربوط به نوع پاسخگوئی، توزیع نامناسب نفرات پاسخگو، مدت زمان معطلی مشترکین برای دریافت پاسخ، مشکلات زیرساختی، ضعف تخصصی پاسخگویان، عدم برنامه مناسب برای آموزش نفرات پاسخگو، شرایط فضای کاری نامناسب برای افراد پاسخگو در مراکز تماس بود که برای رفع این مشکلات به شرکت مخابرات ایران تذکر لازم و برنامه اصلاحی داده شده است.
وی با تاکید بر اینکه اپراتورها و دارندگان پروانه ملزم به پاسخگوئی مناسب به مشترکان هستند، افزود: توجیهات مدیر عامل شرکت مخابرات ایران مبنی بر اینکه در میان صدها مورد پاسخگویی روزانه، بروز چند اشکال طبیعی است، به هیچ عنوان مورد قبول نبوده و همه اپراتورها به ویژه شرکت مخابرات ایران باید در کوتاهترین زمان ممکن این مشکلات را برطرف و کیفیت پشتیبانی خود را به وضعیت مناسب برسانند. 
وی افزود این اقدامات در چارچوب پروانه فعالیت اپراتورها و با هدف صیانت از حقوق کاربران در حوزه ICT انجام شده و پایش و بازرسی‌های رگولاتوری در تمامی شرکتهای دارنده پروانه به صورت مستمر و دوره‌ای انجام می‌شود.
 

​​