رسانه‌های اجتماعی

June 29, 2019
19:17 شنبه، 8ام تیرماه 1398
کد خبر: 100567

فیس بوک حالا چند کاربر دارد؟

تازه‌ترین آمارهای منتشر شده در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی، نشان می‌دهد که تعداد کاربران فیس‌بوک بر خلاف رسوایی‌های اخیر این شرکت، در طول ۱۰ سال گذشته همچنان روندی افزایشی را تجربه کرده است.
 
به گزارش ایسنا، خیل عظیمی از کاربران فیس بوک بعد از رسوایی بزرگ این غول تکنولوژی تصمیم گرفتند که بزرگترین شبکه اجتماعی در جهان را بایکوت کرده و به دلیل امنیت سایبری ضعیف و عدم محافظت از حریم شخصی کاربران به نشانه اعتراض از آن خارج شوند.
 
اما تازه‌ترین آمارهای منتشر شده در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی به نقل از مؤسسه تحقیقاتی statista نشان می‌دهد که تعداد کاربران این شبکه اجتماعی برخلاف آنکه در سال‌های اخیر به شدت تحت فشارهای سیاسی و امنیتی قرار گرفته است، همچنان رو به افزایش گزارش شده و به عقیده تحلیلگران فعال در حوزه فناوری، به نظر می‌رسد که کاربران شبکه‌های اجتماعی همچنان ترجیح می‌دهند که از امکانات و سرویس‌های فیس بوک استفاده کنند.
 
نمودار به وضوح نشان می‌دهد که تعداد کاربران فیس بوک در طول ۱۰ سال گذشته به طرز چشمگیری رشد و افزایش یافته است.
 
 
تقریباً اوایل سال جاری ۲۰۱۸ میلادی بود که شبکه‌اجتماعی فیس‌بوک درگیر بزرگ‌ترین رسوایی در طول تاریخ خود شد، چراکه اخبار بسیاری مبنی بر همکاری فیس‌بوک با یک مؤسسه تحقیقاتی به نام کمبریج آنالتیکا و افشای اطلاعات خصوصی خیل عظیمی از کاربران فیس‌بوکی منتشر شد. گزارش‌های منتشره نشان می‌داد که اطلاعات بیش از ۸۷ میلیون نفر از کاربران فیس‌بوک در این همکاری به سرقت رفته و افشا شده است.
 
پس از آنکه وب‌سایت‌ها و رسانه‌های خبری بسیاری گزارش کردند که شبکه اجتماعی فیس‌بوک در انتشار اطلاعات شخصی و خصوصی کاربرانش دست داشته است، مردم و منتقدان بسیاری فیس‌بوک را به خیانت در امانت و همکاری با نهادهای دولتی یا تحقیقاتی متهم کردند.
 
این شبکه اجتماعی به سرعت آماج حملات کاربران بسیاری در سراسر جهان قرار گرفت به‌گونه‌ای که تعداد کثیری از شرکت‌ها و افراد معروف اقدام به بستن و غیرفعال کردن صفحات مجازی خود در فیس‌بوک کرده و استفاده از این شبکه اجتماعی را ننگی برای دنیای مجازی توصیف کرده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.