تجارت الکترونیک

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

June 30, 2019
16:14 یکشنبه، 9ام تیرماه 1398
کد خبر: 100592

شرکت ملی پست: با پیام‌رسان‌های داخلی رقابت نمی‌کنیم

پیاده‌سازی سکوی تجارت الکترونیکی به عنوان یک پلتفرم ارائه خدمات جدید پستی به کسب‌وکارها و مشتریان پستی در دستور کار شرکت ملی پست قرار گرفت.
۱۰ سرویس اصلی پستی از طریق این پلتفرم ارائه خواهند شد و ۹۸ سرویس دیگر نیز زیرمجموعه این سرویس‌ها به شمار می‌آیند. هدف از ایجاد پلتفرم «سکوی تجارت الکترونیکی» عرضه یکپارچه خدمات پستی در حوزه تجارت الکترونیکی است.
 
شرکت ملی پست برای ایجاد این پلتفرم تاکنون سه فراخوان در زمینه پیام‌رسان‌های سازمانی، سامانه‌های دانشگاهی و نقشه بومی منتشر کرده؛ اما انتشار فراخوان پست در زمینه پیام‌رسان‌های سازمانی این شائبه را ایجاد کرد که این شرکت قصد ایجاد پیام‌رسان مخصوص خود و رقابت با پیام‌رسان‌های داخلی را دارد.
 
محمدرضا قادری، عضو هیات مدیره شرکت ملی پست، این شائبه را رد و تاکید می‌کند که این شرکت به هیچ‌وجه قصد رقابت با پیام‌رسان‌های داخلی را ندارد. او توضیح می‌دهد:‌ «هدف ما این نیست که پیام‌رسان اختصاصی برای شرکت ملی پست راه‌اندازی کنیم. تنها می‌خواهیم با مشارکت و همکاری پیام‌رسان‌های موجود، ارتباط با مشتریان را متحول کنیم.»
 
 
او افزود: «نگاه ما تکمیل سرویس در سکوی تجارت الکترونیکی شرکت پست است. قصد نداریم وارد حوزه کسب‌وکار پیام‌رسان‌ها شویم چون در کل مدل کسب‌وکار شرکت پست با پیام‌رسان‌هایی چون گپ، سروش و بله متفاوت است.»
 
قادری با اشاره به انتشار فراخوان در این زمینه گفت: «هدف ما از انتشار فراخوان برقراری عدالت و ایجاد یک فضای برابر برای تمامی پیام‌رسان‌های فعال در این حوزه بود.»
 
قادری در خصوص نحوه استفاده از پیام‌رسان‌های سازمانی اعلام کرد: «به عنوان مثال مشتری پست می‌‌خواهد کسب‌وکار سنتی خود را تغییر دهد و از سکوی تجارت الکترونیکی پست یک سرویس ساده بگیرد. او برای ایجاد تغییرات در این کسب‌وکار نیاز به همراهی کارمندان خود دارد. برای تعامل با کارمندان استفاده از پیام‌رسان‌های سازمانی بهترین راه‌حل است.»
 
براساس گفته‌های او پیام‌رسان سازمانی مختص خود سازمان‌ها است. افراد با حساب‌های واقعی در این نوع پیام‌رسان‌ها حضور دارند و اطلاعات در آن‌ها محفوظ می‌ماند چون اطلاعات سازمان‌ها محرمانه است و مانند پیام‌رسان‌های عمومی نباید با دیگران به اشتراک گذاشته شود.
 
قادری اعلام کرد که به زودی فراخوانی برای همکاری با پیام‌رسان‌های عمومی نیز از سوی شرکت ملی پست منتشر خواهد شد.
 
او در خصوص انتشار این فراخوان گفت: «سرویس‌های بسیاری داریم که برای آنها باید با مشتریان در ارتباط باشیم به عنوان مثال پست به افراد اطلاع می‌دهد که بسته آنها ارسال می‌شود. پیش از آن باید به آنها پیامک می‌زدیم. هم‌اکنون چرا باید پیامک ارسال کنیم وقتی می‌توان با پیام‌رسان عمومی اطلاع داد که بسته فرد ارسال شده است.»
عضو هیئت مدیره شرکت پست با بیان اینکه مشترک شرکت پست با عضویت در پیام‌رسان عمومی می‌تواند از خدمات آن بهره‌مند شود، در مورد یکی دیگر از فواید استفاده از پیام‌رسان عمومی در شرکت پست گفت: «خریدار و فروشنده عضو شرکت پست می‌خواهند در مورد خرید و فروش اجناس خود با هم مذاکره کنند چون هم‌اکنون بیشتر خرید و فروش‌ها در فضای مجازی رخ می‌دهد. بنابراین مجبور هستیم که پیام‌رسان عمومی داشته باشیم و آنها را به هم متصل کنیم.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.