تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 30, 2019
18:05 یکشنبه، 9ام تیرماه 1398
کد خبر: 100612

انتخابات شورایاری‌ها به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران در توییتی اعلام کرد اولین مرحله از انتخابات شورایاری‌های تهران با ثبت‌نام آنلاین داوطلبان آغاز شد. به گفته محمد فرجود این اولین بار است که تمامی مراحل ثبت‌نام و تایید صلاحیت‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. او تاکید کرد که سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران در تلاش است تمامی فرآیند رای‌گیری بدون برگه رای کاغذی و با صندوق‌های الکترونیکی انجام شود. 
 
همچنین صبح امروز (۵ تیرماه) اولین گردهمایی اعضای هیات‌های اجرایی مناطق ۲۲ گانه پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های شهر تهران درباره الکترونیکی برگزار شدن انتخابات شورایاری‌ها برگزار شد و فرجود در این نشست با اشاره به فرایند ثبت نام و رأی گیری گفت: «برای اعضای اصلی ستاد انتخابات در سامانه شورایاری، حساب کاربری ایجاد شده و برای ثبت نام هم مردم می‌توانند به سادگی در این سامانه اقدام کنند. مراحل ساده‌ای تعریف شده اما در صورت وجود مشکل، دفاتر خدمات الکترونیک شهر نیز برای رفع اشکال در خدمت شهروندان هستند.»
 
توییت مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران درباره برگزاری الکترونیکی انتخابات شورایاری‌های تهران
در این نشست محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای شهر گفت: «فرمانداری و وزارت کشور کمک می‌کنند که با روش الکترونیکی شمارش آرا انجام گیرد. نباید شکی در صیانت آرا باشد چرا که الکترونیکی شدن، روشی علمی و بدون احتمال تقلب است. از طرفی سرعت عمل در شمارش آرا بالاست و بلافاصله بعد از اتمام رأی‌گیری نتیجه به سمع همه خواهد رسید.»
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.