تلفن همراه

گوشی

July 1, 2019
14:23 دوشنبه، 10ام تیرماه 1398
کد خبر: 100629

چکار کنیم گوشی با شارژ کم خاموش نشود؟

کارشناسان فعال در حوزه فناوری به تازگی خطاب به کاربران به منظور جلوگیری از خاموش شدن گوشی به علت شارژ کم باتری، راهکاری ارائه داده‌اند.
 
یکی از بزرگترین کابوس‌های کاربران گوشی‌های هوشمند این روزها خاموش شدن ناگهانی موبایل به هنگام کم بودن شارژ آن است. گوشی‌های هوشمند برخلاف پیشرفت و تکاملی که در عرصه‌های دوربین، پردازنده و صفحه نمایش داشته‌اند، همچنان بزرگترین نقطه ضعف شأن باتری‌های به کاررفته در آنهاست.
 
بر اساس گزارشی که در makeuseof آمده است، کارشناسان در مورد جلوگیری از خاموش شدن گوشی‌های هوشمند به هنگامی که شارژ آن بسیار کمتر از حد کافی و لازم برای روشن ماندن است، راهکار بسیار کاربردی و ساده‌ای را به کاربران پیشنهاد و توصیه کرده‌اند تا از شرایط سختی که ممکن است برای آنها با خاموش شدن موبایل به وجود بیاید، جلوگیری کنند.
 
به عقیده آنها، بهترین راهکار و نخستین کاری که لازم است کاربران در این وضعیت انجام دهند، بستن تمامی اپلیکیشن‌های باز و فعال در پشت زمینه و روشن کردن حالت پرواز (flight mode ) است.
 
روشن و فعال سازی حالت پرواز (flight mode) سیم کارت را از کار می‌اندازد و از آنجاکه روشن بودن سیم کارت و آنتن دهی گوشی شارژ نسبتاً زیادی را از باتری گوشی می‌گیرد، این کار می‌تواند به میزان قابل توجهی مصرف شارژ باتری را کاهش دهد و مدت زمان روشن ماندن موبایل را افزایش دهد.
 
البته کاربران باید توجه داشته باشند که قبل از این کار، تمامی اتصالات گوشی خود اعم از وای فای، اینترنت همراه (دیتا)، بلوتوث، NFC گوشی را خاموش کرده باشند و نور صفحه را نیز به کم نور ترین حالت ممکن رسانده باشند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.