تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 1, 2019
18:20 دوشنبه، 10ام تیرماه 1398
کد خبر: 100648

اتاق ایران و آلمان و نظام صنفی رایانه‌ای تهران تفاهم‌نامه امضا می‎کنند

نشست مشترک اتاق بازرگانی ایران و آلمان و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران برگزار شد. 
 
این نشست با حضور حسین سرافراز معاون اتاق بازرگانی ایران و آلمان، علی آذرکار دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‏‌ای استان تهران و کامران خوشی عضو کمیسیون تجارت الکترونیکی این سازمان برگزار شد. در این جلسه علی آذرکار و حسین سرافراز توضیحاتی را در خصوص نحوه شکل‌گیری نهادهای متبوع خود ارایه دادند و کامران خوشی نیز گزارشی را از وضعیت استارت‏اپ‌ها در کشور و مشکلات آن‏ها و نیز فعالیت‌‏های کمیسیون تجارت الکترونیکی ارائه داد. با توجه به سابقه طولانی فعالیت‌های تجاری ایران و آلمان و شکل‌گیری اکوسیستم‌های استارت‏اپی در ایران و آلمان در حوزه فناوری اطلاعات، بازار فناوری اطلاعات ایران، تمایل اتاق بازرگانی برای توسعه فعالیت‌های تجاری ایران و آلمان در حوزه فناوری اطلاعات، نیاز دسترسی کسب‏ وکارهای ایران به تجارب آلمان در این خصوص و برگزاری الکامپ به عنوان بزرگترین رویداد فناورانه کشور طی یک ماه آینده، مقرر شد برنامه ‏ریزی‌های مشترکی برای توسعه همکاری متقابل انجام شود.
 
حضور اتاق ایران و آلمان در بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ، بررسی زمینه‌های سرمایه‏‌گذاری متقابل و مشترک، حضور نماینده اتاق در کمیسیون‌های تخصصی مورد علاقه در سازمان (به خصوص کمیسیون تجارت الکترونیکی)، انتقال تجارب در کسب‏ وکارهای استارت‏اپ و نوپا، از جمله موضوعات مطرح شده بود.
 
در پایان و به منظور سازمان‎دهی برنامه‌های مشترک، مقرر شد یک تفاهم‏نامه همکاری تهیه و به امضای نمایندگان طرفین رسیده و بر اساس آن فعالیت‌های مشترک اجرایی دنبال شود.
 
موضوعات تفاهم‌نامه مشترک اتاق ایران و آلمان به شرح زیر در دستور کار قرار خواهند گرفت:
 
•    برگزاری سمینارهای مشترک به  منظور توسعه بازار و انتقال تجارب فعالین کسب‏ وکار از حوزه فناوری اطلاعات
•    مشارکت متقابل در نمایشگاه‌ها و رویدادهای حوزه فناوری اطلاعات در هر دو کشور
•    کمک به توسعه اکوسیستم‌های استارت‏آپی از طریق انتقال تجارب
•    ایجاد زمینه‌های سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه فناوری اطلاعات
•    ایجاد زیرساخت‌ها/خدمات لازم برای کسب‏ وکارهای ایرانی (با توجه به شرایط تحریم)
•    حضور نماینده اتاق در کمیسیون‌های تخصصی سازمان
•    ایجاد کارگروه‏های کاری تخصصی مشترک
•    تسهیل در اخذ ویزای هیات‌های مربوط به همکاری مشترک
•    برنامه ‏ریزی برای دوره‌های آموزشی در سطح مدیران ارشد (C-Level) شرکت‌های فناوری اطلاعات
•    آموزش نیازها و مهارت‌های کسب‏ وکاری شرکت‏های حوزه فناوری اطلاعات در ایران (مانند مدیریت منابع انسانی، تدوین مدل کسب‏وکار، موضوعات تجربه کاربری در طراحی محصولات، …)
•    تسهیل در دریافت خدمات درگاه‌های پرداخت و خدمات بین‏ المللی مورد نیاز کسب‏ وکارهای حوزه فناوری اطلاعات
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.