تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 2, 2019
15:19 سه شنبه، 11ام تیرماه 1398
کد خبر: 100673

دومین شهر بزرگ کره جنوبی به دنبال راه‌اندازی ارز دیجیتال اختصاصی است

بوسان، دومین شهر پرجمعیت کره جنوبی بعد از سئول پایتخت این کشور، به دنبال راه‌اندازی ارز دیجیتال اختصاصی است. مقامات شهر بوسان قصد دارند تا در پروژه‌ی توسعه‌ی این ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین، با بی‌ان‌کی بوسان بانک (BNK Busan Bank)، شرکت تابعه‌ی خدمات مالی و بانکداری کره‌ای، همکاری کنند.
 
به گزارش کوین‌تلگراف، مقامات BNK Busan bank بوسان، در حال توسعه‌ی یک ارز دیجیتال باثبات با نرخ برابری ۱ به ۱ با ارز محلی حساب‌های این بانک هستند. مقامات شهر بوسان امیدوارند که با راه‌اندازی این ارز دیجیتال محلی بتوانند به اقتصاد این شهر جان تازه‌ای بخشیده و همچنان در عرصه‌ی فناوری بلاک چین پیشگام باقی بمانند.
 
در ماه آوریل ۲۰۱۹، شهر بوسان و استان ججو، واقع در کره جنوبی، به‌عنوان مناطق قانون‌گذاری نشده و آزاد برای صنعت ارزهای دیجیتال در این کشور انتخاب شدند. گفته می‌شود که دولت محلی بوسان قصد دارد تا فناوری بلاک چین را در صنایع مختلف توسعه داده و همچنین، برای ارزهای دیجیتال، به‌خصوص عرضه اولیه سکه (ICO)، زمینه‌سازی کند.
 
مقامات بوسان قصد دارند تا در پروژه‌ی توسعه‌ی یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین، با بی‌ان‌کی بوسان بانک (BNK Busan Bank)، شرکت تابعه‌ی خدمات مالی و بانکداری کره‌ای، همکاری کنند.
 
در ماه آوریل، وزارت بنگاه‌های کوچک و متوسط (SMEs) و استارتاپ‌های کره جنوبی اعلام کرد که دولت این کشور، در صورتی که بوسان ساختار ارزی مبتنی بر بلاک چین و یا اقتصاد توکنی خود را توسعه دهد، از آن حمایت گسترده‌ای خواهد کرد.
 
در اوایل ماه فوریه‌ی ۲۰۱۹، بوسان به منظور ارتقای صنعت بلاک چین از طریق «همکاری در توسعه‌ی صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات از راه رشد متقابل با استارتاپ‌ها»، با شرکت بلاک چینی هیوندای تفاهم‌نامه‌ای را امضا کرد. پیش از آن نیز، دولت کره جنوبی از سرمایه‌گذاری ۳.۵ میلیون دلاری برای ایجاد نیروگاه مجازی بلاک چینی در شهر بوسان خبر داد.
 
علاوه بر آن، اخیراً، کی‌بی کوکمین بانک، شرکت خدمات مالی و بانکداری کره‌ای، به منظور ارائه‌ی راهکارهای مدیریت و حفاظت از دارایی‌های دیجیتال، با شرکت فناوری اتمریگز لب (Atomrigs Lab) توافق‌نامه‌ای را امضا کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.