لبه تکنولوژی

July 5, 2019
22:11 جمعه، 14ام تیرماه 1398
کد خبر: 100719

نسل جدید سیستم ترمز اضطراری خودکار در خودروهای تسلا

 
تسلا در توئیت جدید خود اعلام کرد که نسل آینده خودروهای این شرکت به سیستم‌های پیشرفته‌تری از ترمز اضطراری خودکار و هوش مصنوعی مجهز می‌شوند.
 
به گزارش ایسنا و به نقل از تک‌کرانچ، شرکت "تسلا" (Tesla) در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که قصد دارد همه وسایل نقلیه خود را به سیستم "ترمز اضطراری خودکار" (AEB) مجهز کند. اکنون این شرکت در توئیت جدید خود، از قابلیت‌های پیشرفته‌تری رونمایی کرد که قرار است نسل جدید خودروهای تسلا به آنها مجهز شوند.
 
یکی از قابلیت‌های جدید این است که هنگامی که سیستم خودکار وسیله نقلیه، عابر یا دوچرخه‌سواری را در حال گذشتن از مسیر خودرو تشخیص می‌دهد، ترمزها را به صورت خودکار فعال می‌کند.
 
 
این ویژگی‌ها، قابلیت‌های جدیدی نیستند و در حقیقت از پیش، در برخی وسایل نقلیه خودران وجود داشته‌اند. سازمان‌هایی مانند "مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها" (IIHS) و "اداره ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها" (NHTSA)، این سیستم‌ها را سال‌ها مورد آزمایش قرار داده و از آنها حمایت کرده‌اند.
 
همه سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار، عملکرد یکسانی ندارند و صورت مشابه ساخته نشده‌اند. نسخه‌های جدید این فناوری، به حسگرهای پیشرفته‌تر و سیستم‌های محاسباتی آنبرد مجهز هستند تا بتوانند از رخ دادن تصادف پیشگیری کنند. تسلا در توئیت جدید خود، از قابلیت‌های این سیستم به خصوص، فناوری پردازش هوش مصنوعی رونمایی کرده که قرار است عملکرد یک "مغز" را برای خودروهای خودران این شرکت داشته باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.