تلفن همراه

فناوری

July 7, 2019
17:41 یکشنبه، 16ام تیرماه 1398
کد خبر: 100791

همکاری هواوی با اپراتورهای انگلیس برای ایجاد شبکه های نسل پنجم

اپراتورهای تلفن همراه در انگلیس سرانجام تسلیم فشارهای امریکا نشدند و تمامی آنها قصد دارند برای ایجاد شبکه های نسل پنجم از خدمات و همکاری های هواوی بهره مند شوند.
 
به گزارش انگجت، تمامی چهار اپراتور بزرگ تلفن همراه انگلیس (شامل ای ای، او ۲، تری و وودافون) می گویند از خدمات هواوی برای ایجاد شبکه های نسل پنجم بهره می گیرند.
 
قرار است در گام اول از فناوری هواوی برای راه اندازی سایت ها و دکل های نسل پنجم استفاده شود. او ۲ و تری به همین منظور قراردادهایی را نیز با شرکت هواوی منعقد کرده اند که البته جزئیات آنها مشخص نشده است.
 
البته قرار نیست اپراتورهای انگلیسی از فناوری هواوی در بخش های حساس شبکه های خود استفاده کنند. این کار با هدف تبعیت از استراتژی دولت انگلیس صورت می گیرد که بر اساس آن هواوی حق همکاری مشترک فناورانه با شرکت های انگلیسی در حوزه های حساس و مرتبط با امنیت ملی را ندارد.
 
در شرایطی که هیچ شواهد قطعی در مورد همکاری هواوی با دولت چین به منظور جاسوسی از مشتریان این شرکت وجود ندارد، تنها فشارهای آمریکا باعث محدود شدن همکاری آن با اپراتورهای انگلیسی شده است.
 
در عین حال باید توجه داشت اپراتورهای انگلیسی تجربه خوبی از همکاری با برخی شرکت های دیگر مانند اریکسون برای رفع نیازهای خود ندارند و همین مساله باعث شده آنها به هواوی روی آورند. در سال های گذشته نقص فنی تولیدات اریسکون باعث از کار افتادن شبکه تلفن همراه نسل سوم و نسل چهارم اپراتور او ۲ به مدت یک روز شده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.