رسانه‌های اجتماعی

July 8, 2019
17:56 دوشنبه، 17ام تیرماه 1398
کد خبر: 100823

حقایقی جالب درباره اینستاگرام

حقایقی جالب در مورد اینستاگرام وجود دارد که دانستن آن می‌تواند برای خیل عظیمی از کاربران جذابیت داشته باشد.
 
اینستاگرام که بدون شک یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در جهان به شمار می‌رود، در آخرین آمارهای منتشر شده در سال ۲۰۱۸ میلادی، میزبان بالغ بر یک میلیارد نفر کاربر در جهان بوده است.
 
بر اساس گزارشی که در وب سایت thefactsite آمده است، اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در میان کاربران فضای مجازی به شمار می‌رود که در این میان، نسل جوان و نوجوان از آن استقبال بیشتری نسبت به سایر رده‌های سنی کرده‌اند.
 
در زیر به مهم‌ترین و جالب‌ترین حقایقی که درباره شبکه اجتماعی اینستاگرام وجود دارد، خواهیم پرداخت:
 
۱. در سال ۲۰۱۸ میلادی، بالغ بر ۴۵ میلیارد تصویر در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده است.
 
۲. نام این اپلیکیشن شبکه اجتماعی در ابتدا codename بوده است که بعد از آن شرکت توسعه دهنده آن تصمیم گرفت نامش را به instagram تغییر دهد .
 
۳. بیش از ۹۲ درصد از برندهای جهان صاحب حساب کاربری و اکانت رسمی در اینستاگرام هستند
 
۴. کسب و کار بسیاری از برندهای جهان علی‌الخصوص در حوزه مد و لباس، بر اساس پلتفرم اینستاگرام صورت می‌گیرد.
 
۵. از محبوب‌ترین برندهای اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ میلادی، می‌توان به نشنال جیوگرافی، نایک و 9GAG اشاره کرد.
 
۶. هرماهه بالغ بر ۱۶ میلیون جست جو در گوگل برای کلمه اینستاگرام صورت می‌گیرد
 
۷. هرروزه، بالغ بر ۸۰ میلیون تصویر در اینستاگرام به عنوان پست به اشتراک گذاشته می‌شود که منجر به ۳.۵ میلیارد لایک می‌شود.
 
۸. ۳۲ درصد از کاربران اینستاگرام در ایالات متحده آمریکا و ۷۵ درصد از کاربران در خارج از ایالات متحده آمریکا فعالیت دارند
 
۹. هر روزه از طرف یک صد میلیون حساب کاربری در اینستاگرام پست گذاشته می‌شود
 
۱۰. اغلب کاربران اینستاگرامی در میانگین سنی ۱۸ تا ۲۹ سال قرار دارند
 
۱۱. نزدیک به ۸۰ درصد از حساب‌های کاربری فعال در اینستاگرام شخصی و خصوصی ( private) هستند و تنها ۲۰ درصد آنها به صورت عمومی در دسترس کاربران و بازدیدکنندگان قرار می‌گیرند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.