تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 8, 2019
18:03 دوشنبه، 17ام تیرماه 1398
کد خبر: 100827

جشنواره ملی فاوا همزمان با الکامپ برگزار می شود

همزمان با برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکامپ، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جشنواره ملی فاوا را در محل این نمایشگاه برگزار می کند.
 
جشنواره ملی فاوا با هدف اعلام برگزیدگان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات همه ساله در اردیبهشت ماه و همزمان با روز جهانی ارتباطات توسط وزارت ارتباطات برگزار می‌شد. اما این جشنواره امسال همزمان با برگزاری نمایشگاه ایران الکامپ ۲۰۱۹ برگزار خواهد شد.
 
محمدباقر اثنی عشری رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در این باره گفت: مطابق با برنامه ریزی معاونت نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات، جشنواره ملی فاوا با هدف معرفی برترین‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات روز شنبه ۲۹ تیرماه در محل نمایشگاه الکامپ برگزار خواهد شد.
 
وی با تاکید بر اینکه نمایشگاه الکامپ با یک شیب ملایم در حال حرکت به سوی رشد است و امسال اپراتورها، شرکت‌های بانکی، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی، بخشی از شرکت‌های سخت‌افزاری و کسب و کارهای نوپا در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند، گفت: به رغم وجود نگرانی از شرایط اقتصادی و مشکلات مالی شرکتها، در نمایشگاه الکامپ امسال شاهد رشد حضور شرکتهای IT هستیم. در این میان حمایت‌های معنوی وزارت ارتباطات، وزارت صنعت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی اثر گذار بوده است.
 
اثنی عشری به سهم دولت در گسترش نمایشگاه الکامپ اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۱.۲ درصد هزینه‌های الکامپ توسط دولت تأمین شد و امسال هم حداکثر یک و نیم درصد کمک دولتی به الکامپ می‌شود و باقی هزینه‌ها توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد.
 
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با اشاره به برگزاری بخش‌های مختلف در نمایشگاه الکامپ شامل الکام استارز، الکام ترندز، الکام تاکز و الکام جابر گفت: رشد حضور شرکتهای استارت‌آپی در الکامپ در مقایسه با سال گذشته به حدی بوده است که ۲ سالن اضافی دیگر نیز برای این این کسب و کارها در نظر گرفته شده است و در کنار آنها، بخش نیواستارز (ستارگان نو) نیز به تیم‌های دانش آموزی استارت‌آپی اختصاص یافته است که ایده‌های خود را در کنار شرکتهای بزرگ استارت‌آپی عرضه کنند.
 
وی با بیان اینکه امسال یک سالن با نام «الکام ترندز» به بخش مربوط به فناوری‌های نوظهور و جدید اختصاص داده شده است، افزود: در بخش الکام تاکز نیز از ظرفیت گفت‌وگوها در حوزه فناوری اطلاعات بهره می بریم. بخش الکام‌جابز نیز برای نخستین بار به الکامپ اضافه شده و مربوط به موضوع اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات می‌شود که در این بخش شرکت‌های آموزشی، کاریابی و کسب و کارها و کارجویان حضور دارند.
 
اثنی عشری با اشاره به جایگاه نمایشگاه الکامپ در منطقه خاورمیانه گفت: به طور کلی ۵ نمایشگاه بالای ۵۰ هزار متر در خاورمیانه و آفریقا وجود دارد که نمایشگاه بین المللی تهران با ۹۶ هزار متر مربع وسعت، دومین نمایشگاه محسوب می‌شود که الکامپ در آن برگزار می‌شود و این یک افتخار ملی است. همچنین نمایشگاه الکامپ جزو ۵ نمایشگاه زیبای دنیا شناخته می‌شود.
 
بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ (ایران الکامپ ۲۰۱۹) با شعار آینده بهتر ۲۷ تا ۳۰ تیرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی برگزار می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.