امینت

تلفن همراه

July 8, 2019
18:07 دوشنبه، 17ام تیرماه 1398
کد خبر: 100829

تمجید هواوی از اپل و تلاش برای حل نگرانی‌های امنیتی

مدیر عامل و مؤسس شرکت هواوی به تازگی از برنامه و سیاست‌گذاری‌های درست اپل درباره حفاظت از حریم خصوصی کاربرانش تعریف و تمجید کرده است.
 
رن ژنگفی، مدیرعامل و مؤسس شرکت چینی هواوی به تازگی در مصاحبه با فایننشال تایمز عنوان کرده است که همواره از رویه اپل درخصوص حفاظت از حریم خصوصی و اطلاعات شخصی و محرمانه کاربرانش پیروی کرده است و آن را الگوی تمام غول‌های تکنولوژی نامیده است.
 
وی در پاسخ به این سوال که اگر دولت چین از هواوی درخواست کند که اطلاعات کاربرانش را تحویل آن بدهد، چه تصمیمی خواهد گرفت، خاطرنشان کرد که از راه و روش و سیاست گذاری‌های درست اپل الگوبرداری کرده و هرگز زیر بار فشارهای سیاسی هیچ دولتی حتی دولت چین قرار نخواهد گرفت.
 
بدون شک مشکلات و کشمکش‌های دولت آمریکا با هواوی از جنجال‌برانگیزترین و خبرسازترین اتفاقات سال ۲۰۱۸ میلادی بود که به نظر می‌رسد به این زودی تمام نخواهد شد. هواوی که بزرگترین تولیدکننده و توسعه‌دهنده تجهیزات مخابراتی و دومین سازنده و عرضه‌کننده موبایل در جهان محسوب می‌شود، پیش از اعمال تحریم و محدودیت‌های جدید تجاری نیز در طول یک سال اخیر از سوی دولت ترامپ تحت فشارهای سیاسی و تجاری زیادی قرار گرفته بود که نگرانی‌های امنیتی خود را به سایر کشورهای هم پیمان آمریکا نظیر استرالیا، نیوزلند، کانادا، ژاپن و بریتانیا منتقل کرده بود تا آن‌ها نیز به همکاری با این شرکت چینی خاتمه بخشند تا بدین ترتیب بتواند در ادامه جنگ تجاری با چین، ضربه مهلکی بر اقتصاد این کشور پهناور وارد کند و به عقیده بسیاری از تحلیلگران، جلوی رشد سرسام‌آور و شکوفایی سریع اقتصادی غول‌های تکنولوژی چینی را بگیرد.
 
با این‌که دولت چین و شرکت هواوی همه این اتهامات و نگرانی‌های امنیتی را بارها رد و تکذیب کردند، به نظر می‌رسد که نگرانی در مورد جاسوسی از اطلاعات کاربران در کشورهای مختلف علیه این اپراتورهای مخابراتی همچنان وجود دارد.
 
بر اساس گزارش وب سایت AppleInsider، حالا کارشناسان و تحلیلگران با اشاره به اظهارات جدید مؤسس و مدیرعامل هواوی بر این باورند که این شرکت چینی سعی دارد تمامی نگرانی‌های امنیتی علیه خود را برطرف کند و خیال همه کشورهای غربی و متحدان ایالات متحده را راحت کند تا به این بهانه، قراردادهای بزرگی که با هواوی به منظور توسعه زیرساخت‌های مخابراتی و همچنین شبکه نسل پنجم اینترنت 5G لغو نکرده و یا بیشتر از این به تعویق نیاندازند.
 
اپل سابقه بارها مخالفت با مقامات قضائی، امنیتی و پلیس را برای نفوذ به اطلاعات کاربران مورد نظر آنها را در کارنامه درخشان خود دارد و از این روز مورد تحسین و تمجید سایر مقامات بلندپایه غیردولتی همچون شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی قرار گرفته است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.