اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 9, 2019
15:29 سه شنبه، 18ام تیرماه 1398
کد خبر: 100849

دعوت آذری‌جهرمی از وزیر دفاع و ستاری برای پیوستن به سه‌شنبه‌های بدون خودرو

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از وزیردفاع ، معاون علمی ریاست جمهوری و پدر زنش دعوت کرد که به پویش «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» بپیوندند.
 
محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات صبح امروز به دعوت پیروز حناچی شهردار تهران به پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو پیوست و با شهردار تهران در خیابان‌های تهران رکاب زد.
 
وی در حاشیه رکاب‌زنی‌اش با حضور در جمع خبرنگاران در پارک لاله با بیان این‌که ورزش صبحگاهی امری پسندیده و خوب است و امروز به دعوت شهردار تهران به پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو پیوسته و همراه با وی رکاب زدیم، اظهار کرد: دوچرخه‌سواری در تهران به دلیل شلوغی و فراهم نبودن برخی زیرساخت‌ها دشوار است اما شهرداری تهران توانسته با همکاری استارتاپ‌های این حوزه بخشی از مشکلات را حل کند.
 
آذری‌جهرمی با بیان این‌که زیرساخت‌های مناسبی در منطقه 6 فراهم شده و این در حالیست که زیرساخت‌های خوبی در منطقه  از گذشته وجود داشته است، گفت: استارتاپ‌های علاقه‌مند به این حوزه وارد شده و توانسته‌اند بخشی از مشکلات را حل و فصل کنند.
 
وزیر ارتباطات با بیان این‌که از همه مردم دعوت می‌کنم به خاطر سلامتی خودشان هم که شده از دوچرخه استفاده کرده و ورزش کنند ، در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این‌که چه کسانی را به این پیویش دعوت می‌کنید، اظهار کرد: آقای حاتمی وزیر دفاع را به این پویش دعوت می‌کنم، چرا که می‌دانم ورزشکار هستند و همچنین آقای ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین پدر عیالم را به این پویش دعوت می‌کنم.
 
وی در مورد دعوت پدرزنش به این پویش گفت: همیشه که نباید مسئولان را به این پویش دعوت کرد بلکه مردم باید همراه باشند.
 
وی در مورد راه‌اندازی اولین سیستم عامل ایرانی موبایل گفت: از سال گذشته حرکتی از سوی سیستم عامل کشور آمریکا آغاز شد و اپلیکیشن‌های ایرانی را از روی سیستم عامل خود حذف کردند که این مساله کسب و کارهای ما را دچار اختلال کرد .ما نمی‌توانستیم دست روی دست بگذاریم که هر کسی در این وضعیت ، امنیت اقتصادی را بهم بریزد و در این مدت پیگیری کرده و از ظرفیت جوانان ایرانی استفاده کردیم و سیستم عامل ایرانی را در حالی که خبری از وام‌های میلیاردی و سرمایه‌ گذاری‌های آنچنانی نبود ساخته و رونمایی کردیم.
 
وزیر ارتباطات بابیان این‌که سیستم عامل طراحی شده کاملاً ایرانی است، گفت: این سیستم عامل نه تنها چیزی کم ندارد بلکه استقلال بیشتری نسبت به سایر سیستم‌های عامل داشته و اجازه نمی‌دهد طرف ثالثی بر آن دخالت و اختلال ایجاد کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.