اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 14, 2019
17:16 یکشنبه، 23ام تیرماه 1398
کد خبر: 100954

نرم افزار انتخابات سال 2020 آمریکا آسیب پذیر است

با وجود به روزرسانی سیستم های انتخاباتی امریکا هنوز بسیاری از آنها از نسخه های قدیمی و آسیب پذیر ویندوز استفاده می کنند که ممکن است مورد سوء استفاده هکرها قرار بگیرد.
 
به گزارش یاهونیوز، برخی از مقامات محلی در ایالت های مختلف امریکا و از جمله در پنسیلوانیا از به روزرسانی سیستم های برگزاری انتخابات آنلاین خود خبر داده اند. قرار است این سیستم ها برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 مورد استفاده قرار بگیرند. اما در مورد امنیت آنها تردید وجود دارد.
 
تا به امروز نزدیک به 60 درصد از سیستم ها و ماشین های برگزاری انتخابات در ایالت پنسیلوانیا به روز شده اند و برای این کار 14.15 میلیون دلار از بودجه فدرال هزینه شده است. اما بسیاری از سیستم های جدید از نسخه های قدیمی ویندوز استفاده می کنند که در برابر حملات هکری آسیب پذیر است.
 
این مشکل تنها محدود به ایالت یادشده نیست و در 10 هزار حوزه انتخابیه در سراسر آمریکا مشاهده شده است. در این حوزه ها از سیستم عامل ویندوز 7 و نسخه های قدیمی تر ویندوز برای رای گیری و تهیه گزارش استفاده می شود. این در حالی است که پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 7 از تاریخ 14 ژانویه به پایان رسیده و لذا این شرکت برای آن وصله های نرم افزاری عرضه نمی کند.
 
البته مایکروسافت وعده داده که وصله های امنیتی خود برای ویندوز 7 را تا سال 2023 عرضه کند، اما این به معنای پشتیبانی همه جانبه از ویندوز 7 نیست. محققان می گویند این امر نشان می دهد که دخالت دادن شرکت های خصوصی برای ایمن سازی برگزاری انتخابات در یک کشور چه تبعاتی می تواند داشته باشد. هنوز مشخص نیست آیا مایکروسافت قصد دارد برای رفع نگرانی های موجود در این زمینه تمهیدات خاصی اتخاذ کند یا خیر.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.