رسانه‌های اجتماعی

July 14, 2019
17:34 یکشنبه، 23ام تیرماه 1398
کد خبر: 100960

۱۲ روش استفاده بهینه از لینکدین

نمی‌توانیم تنها با ثبت‌نام در لینکدین و تکمیل اطلاعات پروفایل انتظار داشته باشیم در لینکدین پیشرفت کنیم. قبل از هر چیزی باید بدانیم از شبکه‌های اجتماعی چه انتظاری داریم و چه چیزی را می‌خواهیم. تد پرودرومو (Ted Prodromou) نویسنده کتاب «راهنمایی نهایی» برای استفاده صحیح از لینکدین در تجارت، از شیوه‌های استفاده از لینکدین برای بهبود تجارت می‌گوید.
 
لینکدین ۶۱۰ میلیون کاربر دارد که تعداد آنها رو به افزایش است. این پلتفرم بزرگ‌ترین موتور جست‌وجوی تجاری در دنیاست اما بیشتر اعضای لینکدین چیزی از آن نمی‌دانند. به نظر کاربران ، این شبکه اجتماعی تنها محیطی برای پست‌کردن رزومه‌های آنلاین است.
 
براساس گزارش‌های این شرکت، فقط ۴۰درصد از کاربران لینکدین بیشتر از یک‌بار در ماه وارد این شبکه می‌شوند، ۶۰درصد باقی‌مانده‌ کاربران  ظاهرا فعالیت مشخصی ندارند و امیدوارند تا دیگران رزومه‌شان را در میان انبوهی از رزومه‌های کاری پیدا کنند. اما حقیقت این است که لینکدین با این روش به هیچ‌عنوان کار نمی‌کند.
 
برای به دست آوردن ارزش‌ در این پلتفرم، شما باید تغییر کرده و ارزشی را که مدنظر دارد، فراهم کنید. به عنوان مثال، داشتن پروفایلی کامل به شما کمک می‌کند تا بهتر دیده شوید، تکمیل پروفایل نیازمند پرکردن قسمت‌های مهمی همچون پیشینه کاری، تحصیلی و تخصص‌های شماست. زمانی‌که پروفایل شما کامل شود، لینکدین به شما ۵ ستاره می‌دهد.
 
حالت ۵‌ستاره تنها یک اسم نیست، بلکه هرچه پروفایل شما کامل‌تر باشد، رتبه بالاتری در جست‌وجوها پیدا می‌کنید. طبق گفته‌های لینکدین، پروفایل‌هایی که در لیست مهارت‌هایشان ۵ گزینه یا بیشتر را انتخاب کرده باشند، در طول روز بیش از ۱۷ بار دیده می‌شوند. همچنین نباید فراموش کنیم که پروفایل‌های رتبه بالای لینکدین در جست‌وجوهای گوگل نیز مدام تکرار می‌شود.
 
در اینجا ۱۲ نکته ساده برای بالابردن میزان بازدیدهای شما مطرح می‌شود، شما با انجام این ۱۲ روش می‌توانید ارتباطات لینکدین خود را افزایش داده و ویژگی‌های خود را بهینه‌سازی کنید.
 
نام‌ تجاری‌تان را در سربرگ پروفایل خود بگذارید
بالای پروفایل‌ فضایی برای تصویر وجود دارد، از این فضا می‌توانید برای نشان‌دادن لوگوی شرکت یا برند شخصی خود استفاده کنید. همچنین امکان درج پلتفرم‌های مختلف اجتماعی شما در این قسمت وجود دارد. با این کار شما فعال‌تر به نظر می‌رسید و مردم توانایی‌های سازمانی شما را درک خواهند کرد. حتی اگر کار شما کوچک باشد با درج لوگو و نام شرکت حرفه‌ای به نظر می‎رسید.
 
در هدشات (headshot) حرفه‌ای سرمایه‌گذاری کنید
تصاویر در لینکدین از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. زمانی که فرد تصویر پروفایل داشته باشد، به گفته لینکدین ۲۱ بار بیشتر دیده خواهد شد و میزان پیام‌های دریافتی‌اش ۳۶ برابر می‌شود. هرچند وجود تصویر در پروفایل لازمه دیده‌شدن است، اما به خاطر داشته باشید که هرعکسی برای پروفایل شما مناسب نیست.
 
تصویر بریده‌شده‌ای ازعروسی‌تان را در محیطی حرفه‌ای مثل لینکدین قرار ندهید. خودتان را به جای یک مشاور مالی بگذارید؛ آیا به تصویری تار اعتماد می‌کنید؟ و عکس سلفی شما را برای جذب نیرو ترغیب می‌کند؟
 
در عنوان لینکدین خود مرکز مشتریان اضافه کنید
پروفایل شما عنوانی دارد که در بالای آن نمایش داده می‌شود و زیر نام شما قرار دارد. لینکدین در حالت کلی شغل شما را در این فضا قرار می‌دهد. ممکن است عنوان شما خاص باشد که در این‌صورت فرصتی را از دست داده‌اید، بهترین کاری که شما می‌توانید انجام دهید، استفاده ازمزایای ارتباط با مشتریان است؛ به آنها بگویید که چطور می‌توانید خدمات‌رسانی کنید. مثلا در عنوان خود بنویسید: «به کسب‌وکارهای کوچک برای ساخت سیستم‌‎ها، حذف هرج و مرج و افزایش فروش کمک می‌کنم.»
 
اهداف خود را به طور خلاصه بیان کنید
شما از کتابخانه کتابی را به امانت می‌گیرید چون توجهتان را جلب کرده است. به عنوان پروفایل لینکدین‌تان فکر کنید، پروفایل شما همانند عنوان کتاب می‌ماند و باید شرکت‌هایی که علاقه‌مند به همکاری با آنها هستید را مجذوب کند.
 
در این‌صورت آنها به خواندن پروفایل شما ادامه می‌دهند. خلاصه اهداف شما همانند مطالب داخلی کتاب می‌ماند که مردم را به ادامه خواندن ترغیب می‌کند. پروفایل شما نشان‌دهنده تخصص‌هایتان است و امکان شناخت شما را فراهم می‌کند.
 
همکاران و مشتریان خود را تایید کنید
شاید تصور کنید تایید همکاران و مشتریانتان مسئله مهمی نیست یا دیگران به آن اهمیتی نمی‌دهند. باورکنید یا نه، وقتی شما دیگران را تایید می‌کنید، پیشنهادهای شما به علاوه نام و عکستان در پروفایل طرف مقابلتان نمایش داده می‌شود. با استفاده درست از سیستم تایید همکاران و مشتریان به شبکه بزرگی از افراد دسترسی پیدا می‌کنید.
 
محتوای مالتی‌مدیا به لینکدین خود اضافه کنید
با اضافه‌کردن محتوای مالتی‌مدیا مثل ویدئو، محتوای شنیداری و متنی در پروفایل علاوه بر نمایش قدرت فکری و مهارت‌هایتان، باعث جذب دیگران می‌شوید. همواره صدا تاثیرگذار است و مردم با دیدن ویدئویی که شما در لینکدین خود به اشتراک گذاشته‌اید، از شما می‌آموزند.
 
ویدئوها را مستقیما  آپلود کنید
لینکدین به نگهداری مردم درون پلتفرم علاقه‌مند است و تماشای ویدئو یکی از بهترین روش‌ها برای نگهداری مردم است. زمانی‌که شما مستقیما در لینکدین ویدئویی را آپلود می‌کنید، الگوریتم به صورت خودکار به عنوان جایزه بازدیدهای شما را افزایش می‌دهد. اگر شما لینکی از یوتیوب را آپلود کنید، خواهید فهمید که الگوریتم اجازه بازدیدهای کمی را به شما می‌دهد.
 
در پلتفرم لینکدین محتوا بنویسید
وقتی علاوه بر آپلود ویدئو در پلتفرم مقاله بنویسید، داده‌های شما باعث جذب افراد و سازمان‌ها می‌شود. مقاله‌هایتان همچنین موضوع تخصصی شما را مشخص می‌کند.
 
در پست‌های خود از هشتگ استفاده کنید
طرزکار هشتگ در لینکدین متفاوت از فیس‎بوک و توییتر است. مردم  وقتی هشتگی را دنبال می‌کنند، به دنبال هدف خاصی هستند. به عنوان مثال #انگیزه در لینکدین موجب گسترش کسب‌وکار افراد می‌شود. این هشتگ تقریبا ۱۲میلیون دنبال‌کننده دارد. پس اگر مطلبی را به اشتراک می‌گذارید، هشتگ یادتان نرود!
 
تحصیلات خود را به‌روزرسانی کنید
شبکه‌های فارغ‌التحصیلی در لینکدین قوی هستند و فعالیت در آنها بسیار آسان است. تنها کافی است سال فارغ‌التحصیلی و رشته تحصیلی‌تان را در لینکدین انتخاب کنید، آن‌وقت خواهید دید که چگونه با شبکه گسترده‌ای از هم‌دوره‌هایتان روبه‌رو می‌شوید. تصمیم‌گیرنده برای ارتباط با همکلاسی‌هایتان به عهده شماست، اما می‌توانید با ارسال درخواست دوستی با آنها مشارکت کنید.
 
به گروه‌ها بپیوندید
کاربران در این پلتفرم می‌توانند گروه‌های گفت‌وگو تشکیل دهند و درباره مباحث مشترکی به صورت حرفه‌ای بحث و گفت‌وگو کنند. مثلا گروه دیجیتال مارکتینگ ۱٫۱ میلیون عضو دارد. همچنین با استفاده از گروه‌های لینکدین بدون پرداخت هزینه کلاس آموزشی می‌توانید مهارت‌هایتان را افزایش دهید، به عنوان نمونه گروه فتوشاپ ۳۱۷هزار عضو دارد.
 
ورود به گروه در لینکدین بخشی از شبکه‌سازی‌تان را فراهم می‌کند. وقتی در گروه هستید، پروفایل شما در نوار سمت راست پروفایل دیگر اعضای گروه قرار می‌گیرد و در اجتماعی تخصصی دیده خواهید شد.
 
برای جذب مشتری از پروفایندر (Profinder)  استفاده کنید
زمانی که اولین‌بار وارد لینکدین می‌شوید، این شبکه اجتماعی با فراهم‌کردن خدماتی در پروفایندر، شما را به دیگران معرفی می‌کند. به عبارتی، کسانی را که به دنبال تخصص شما هستند می‌یابد، این مزیت در ابتدا کاملا رایگان است اما اگر بیشتر از ۵ بار در ماه بخواهید از آن استفاده کنید، باید مبلغی را پرداخت کنید.
 
تمام افراد حرفه‌ای در پروفایندر حضور دارند که شامل مربیان، بازاریاب‌ها، توسعه‌دهندگان، خدمات فناوری و اطلاعات، نویسندگان، مشاوران و دیگر افراد هستند. این احتمال وجود دارد که در یک روز درخواست‌هایی از ۱۰ تا ۱۵ مربی در پروفایندر داشته باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.