تلفن همراه

گوشی

July 15, 2019
18:11 دوشنبه، 24ام تیرماه 1398
کد خبر: 100966

آیا GLX ساخت ایران است؟/ گوشی مونتاژی، ایرانی نیست

تعدادی از مخاطبان در سامانه «فارس من» درخواست بررسی اصالت گوشی‌های GLX را داشتند که این موضوع پیگیری شد.
 
چند سال پیش، خبر تولید گوشی تلفن همراه ایرانی، موجب ایجاد موجی از اخبار شد که ایران چگونه توانسته به این تکنولوژی دست پیدا کند و آیا این گوشی می تواند نبض  بازار ایرانی را در اختیار بگیرد؟
 
این روزها که بازار حمایت از تولید ایرانی برای رونق اقتصادی گرم شده است؛شاهد پیشرفت های علمی در حوزه های مختلف هستیم و تا حدودی فرهنگ‌سازی برای استفاده از محصولات داخلی نتیجه داشته است.برهمین اساس، اقشار مختلف جامعه تمایل دارند تا از گوشی تلفن همراه ایرانی نیز استفاده کنند.تعدادی از مخاطبان در سامانه «فارس من» درخواست بررسی اصالت گوشی های GLX را  داشتند.  باوجود آنکه این برند به عنوان یک گوشی تلفن همراه ایرانی شناخته می شود،اما هنوز درباره این موضوع پرسش وجود دارد که آیا می‌توان  این تلفن همراه را ساخت ایران نامید یا خیر؟
 
یکی از مخاطبان اظهار کرد: روزهای اولی که شنیدم این گوشی، ساخت ایران است برای خرید آن مصمم بودم؛ اما چون به تازگی تلفن همراهم را عوض کرده بودم،ناچار شدم تا قید خرید آن را بزنم.
 
وی ادامه داد: اما با گذشت زمان، متوجه شدم  اطرافیانم که از این گوشی استفاده می کنند از عملکرد آن چندان رضایت ندارند.سوال اینجاست که چرا از نام ایران استفاده می شود اما گوشی در خور ایرانی به بازار ارائه نمی‌شود.اصلا این گوشی واقعا ساخته دست طراحان ایرانی است؟
 
روزهای اولی که شنیدم این گوشی، ساخت ایران است برای خرید آن مصمم بودم؛ اما با گذشت زمان، متوجه شدم  اطرافیانم که از این گوشی استفاده می کنند از عملکرد آن چندان رضایت ندارند.سوال اینجاست که چرا از نام ایران استفاده می شود اما گوشی در خور ایرانی به بازار ارائه نمی‌شود.
 
 
برای پیگیری این موضوع با ابراهیم درستی رئیس اتحادیه صوت،تصویر، تلفن همراه و لوازم جانبی گفت‌وگو کردیم.
 
گوشی مونتاژی، ایرانی نیست
درستی رئیس اتحادیه صوت،تصویر، تلفن همراه و لوازم جانبی درباره گوشی‌های GLXتوضیح داد: تبلیغاتی درخصوص این گوشی تلفن همراه انجام شده است که در آن به ایرانی بودن آن تأکید شده است.باید در مورد این موضوع با مردم روراست باشیم که این گوشی، دارای تکنولوژی ایرانی نیست.
 
وی تأکید کرد: این موضوع بدین معنی است که قطعات گوشی های GLX در چین ساخته و در ایران مونتاژ می‌شود. لذا نمی توان نام ساخت ایران را روی گوشی گذاشت که قطعاتش از یک کشور دیگر وارد می شود و ما یک دهم آن را هم نتوانستیم در کشور تولید کنیم.
 
رئیس اتحادیه صوت،تصویر، تلفن همراه و لوازم جانبی در ادامه گفت: امیدواریم هرچه سریع‌تر به دانش ساخت موبایل دست پیدا کنیم تا دیگر نیازی به مونتاژ قطعات گوشی نداشته باشیم و با افتخار بگوییم که این گوشی ساخت ایران است.
 
وی درپایان خاطرنشان کرد:باید زیرساخت های لازم برای این کار فراهم شود البته با وجود حمایت نهادهای مختلف در شرایط کنونی، احساس می‌کنم که رشد و شکوفایی در این حوزه نزدیک است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.