رسانه‌های اجتماعی

July 15, 2019
18:15 دوشنبه، 24ام تیرماه 1398
کد خبر: 100968

صدای پای یک شبکه اجتماعی جدید به گوش می‌رسد

به نظر می‌رسد که گوگل در تلاش است تا یک شبکه اجتماعی جدید تحت عنوان Shoelace را توسعه دهد که به باور آن، قادر است تحولات مثبتی را در زندگی اجتماعی کاربران ایجاد کند.
 
شبکه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر با محبوبیت و استقبال بی نظیری از سوی کاربران در فضای مجازی روبرو شده‌اند. حالا بر اساس اخبار و گزارش‌های منتشر شده در وب سایت تک رادار، به نظر می‌رسد که گوگل به عنوان یکی از بزرگترین غول‌های تکنولوژی در جهان تصمیم گرفته است شبکه اجتماعی جدیدی را تحت عنوان Shoelace که به معنای بند کفش است، توسعه دهد و به کاربران این امکان را بدهد تا از خدمات و سرویس‌های جدید آن بهره مند شوند.
 
بعد از آنکه شبکه اجتماعی گوگل پلاس که به تقلید از فیس‌بوک صورت گرفته بود، با شکست مواجه شد، حالا گزارش‌ها حاکیست که این شرکت بزرگ پروژه دیگری را آغاز کرده است تا نظر و توجه خیل عظیمی از کاربران را به سمت و سوی خود جلب کند.
 
به گفته گوگل، این شبکه اجتماعی جدید برخلاف سایر سرویس‌های مشابه همچون فیس‌بوک و اینستاگرام، جهانی و بین‌المللی نبوده و منطقه محور است این بدان معناست که کاربران در یک منطقه خاص جغرافیایی محتوای متفاوتی را نسبت به کاربران سایر مناطق جهان مشاهده و تماشا خواهند کرد.
 
این اپلیکیشن که قرار است بر روی هر دو پلتفرم اندروید و آی او اس توسعه داده شود و در دسترس کاربران و علاقمندان قرار بگیرد، به گوشی هوشمند کاربران مربوطه یک کد امنیتی ارسال می‌کند تا بعد از شناسایی و تأیید هویت آنها، بتوانند آن را نصب و استفاده کنند.
 
هنوز معلوم نیست که نسخه وب این شبکه اجتماعی نیز توسعه داده شود چراکه این طور که به نظر می‌رسد هیچ سند و مدرکی دال بر تلاش گوگل برای توسعه نسخه دسکتاپ و وب آن در دست نیست و در رسانه‌های خبری منتشر نشده است.
 
بر اساس نظر یکی از کارشناسان فعال در وب سایت اندروید پلیس، شبکه اجتماعی جدید گوگل شباهت زیادی با Schemer این شرکت دارد که در سال ۲۰۱۱ میلادی در دسترس کاربران قرار گرفت و آن هم منطقه محور است و طبق لوکیشن و مکان جغرافیایی کاربران کار می‌کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.