تلفن همراه

گوشی

July 15, 2019
19:12 دوشنبه، 24ام تیرماه 1398
کد خبر: 100981

آینده گوشی‌های تاشونده

تب ساخت گوشی‌های تاشونده در بازار دنیا داغ شده و بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا در صدد برآمده‌اند تا گوشی تازه‌ای با قابلیت تاشو بسازند. اما آیا الان زمان مناسبی برای عرضه این مدل گوشی‌هاست و بازار امروز آمادگی پذیرش و عرضه چنین مدل‌هایی را دارد.
 
سال‌هاست که شرکت‌های مختلف از گوگل و مایکروسافت گرفته تا سامسونگ و ال‌جی تلاش می‌کنند که نمایشگرهایی بسازند که قابلیت تاشدن داشته باشد. اما امسال سامسونگ و هواوی موفق شدن نخستین گوشی‌های دنیا را با این فناوری به بازار دنیا معرفی کنند.
 
سامسونگ گلکسی فولد را با نمایشگر تاشو معرفی کرد و هواوی از گوشی میت ایکس پرده برداشت. 
 
از سوی دیگر سونی اعلام کرده که درصدد عرضه گوشی هوشمندی با نمایشگر تاشونده است و قصد دارد محصولی به بازار عرضه کند تا جایگاهش را در بازار دنیا ارتقا دهد.
 
موتورولا هم درصدد است امسال یک گوشی تاشو راهی بازار کند و تلاش می‌کند با محصولی تازه و البته نو بتواند جایگاهی در میان بزرگان موبایل دنیا برای خود دست و پا کند.
 
حتی شرکت مایکروسافت هم که بیش از بقیه تلاش کرده بود که گوشی یا تبلت با نمایشگر تاشو از سری سرفیس راهی بازار کند، ظاهرا هنوز در تلاش است تا از قافله عقب نماند.
 
اما در این میان شرکت IBM پتنتی ثبت کرده که مربوط به یک ساعت هوشمند است و قابلیت تبدیل شدن به گوشی هوشمند و نیز تبلت را دارد. ظاهرا این شرکت قصد دارد محصولی عجیب بسازد. حالا باید منتظر بمانیم و بینیم که آیا در آینده نزدیک این شرکت‌ها می‌توانند محصولات جدیدشان را با فناوری‌های بسیار پیشرفته راهی بازار کنند.
 
با همه این‌ها قرار بود گوشی‌های سامسونگ و هواوی تا اوایل تابستان امسال راهی بازار شوند اما سامسونگ بعد از اینکه چند مدل از این گوشی‌ها را در اختیار رسانه‌ها برای بررسی اولیه قرار داد، متوجه شد که نمایشگر این گوشی‌ها به دلیل وجود یک شیار دچار مشکل شده و آسیب می‌بیند. سامسونگ سریعا اقدام به بررسی مشکل کرده و اعلام کرد که عرضه این گوشی را به زمان دیگری موکول می‎کند. بعد از بررسی‌ها ظاهرا مشخص شد که این گوشی فعلا آماده عرضه به بازار نیست و مجددا سامسونگ تاریخ عرضه این دستگاه را به تعویق انداخت. از سوی دیگر هواوی هم که قرار بود گوشی هوشمندش با نمایشگر تاشو را تا اوایل تابستان به بازار جهانی عرضه کند، چند وقت پیش اعلام کرد که ظاهرا برای عرضه چنین گوشی عجله کرده است و فعلا بازار آمادگی عرضه چنین محصولاتی را ندارد.
 
از یک سو نیز بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که این گوشی‌ها به دلیل آیتم‌های گران‌قمیتی که در ساخت آنها به کار رفته، با قیمت بسیار بالایی به بازار عرضه خواهند شد و یکی از دلایلی که ممکن است باعث عدم موفقیت آنها و نیز موفق نشدنشان شود، همین قیمت بالای آنها است.
 
آمارهای تازه از بازار موبایل دنیا حاکی از آن است که میزان فروش گوشی‌های پرچمدار در طول یک سال گذشته به دلیل افزایش قیمت این دستگاه‌ها با کاهش زیادی روبه‌رو شده است. این موضوع باعث شد تا شرکت‌هایی مثل سامسونگ و هواوی تلاش کنند تا گوشی‌های میان رده را با قابلیت‌های دستگاه‌های پرچمدار راهی بازار کنند تا بتوانند کاهش فروش را در بخش گوشی‌های بالا رده جبران کنند. با این حال وقتی صحبت از گوشی‌های تاشو و قیمت حدود 2500 هزار دلاری آنها به میان می‌آید، قطعا این گوشی‌ها هم مشتریان زیادی در بازار دنیا نخواهند داشت.
 
بر این اساس باید منتظر بمانیم و ببینیم که در آینده چه اتفاقی می‌افتد؛ آیا سامسونگ و هواوی موفق می‌شوند به زودی مشکلات گوشی‌های تاشو خود را حل کرده و آنها را به بازار جهانی عرضه کنند یا از عرضه این دستگاه‌ها منصرف شده و تولید انبوه را به سال‌های بعد موکول می‌کنند. البته شاید هم باز هم به آزمون و خطا دست بزنند و علیرغم مشکلاتی که این دستگاه‌ها دارند و با وجود قیمت‌های بالا، این دستگاه‌ها را راهی بازار می‌کنند تا ببینند که واکنش بازار و کاربران به این فناوری‌های نو چگونه است.
 
البته بعید است که سامسونگ به چنین ریسکی دست بزند چرا که این کمپانی کره‌ای سال‌ها پیش از عرضه گلکسی نوت 7 تجربه بسیار بدی داشت و علاوه بر ضرر و زیان زیادی که متحمل شد، اعتبارش را نیز به خطر انداخت. 
 
به هر حال زمان مشخص می‌کند که آیا هم اکنون زمان مناسبی برای عرضه محصولی تازه برای بازاری است که فعلا با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.