تجارت الکترونیک

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

July 17, 2019
14:32 چهارشنبه، 26ام تیرماه 1398
کد خبر: 101033

نگرانی از به‌کارگیری رمزارز فیسبوک در فعالیت‌های مجرمانه

وزیر خزانه‌داری آمریکا استیون منوشین، با اظهار نگرانی از به‌کارگیری رمزارز جدید فیسبوک در فعالیت‌های مجرمانه اعلام کرد فیسبوک برای عرضه رمزارز جدید خود و دسترسی به سیستم مالی کشور باید استانداردهای سختگیرانه‌ای را رعایت کند.
 
به گزارش پایگاه خبری سی‌نت، فیسبوک ماه گذشته از برنامه‌های خود برای عرضه یک رمز ارز جدید موسوم به لیبرا رونمایی کرد و انتظار می‌رود این رمزارز در نیمه اول سال ۲۰۲۰ میلادی وارد بازارهای مالی شود. این رمزارز به گونه‌ای طراحی شده است که توسط یک سبد از دارایی‌های ارزی پشتیبانی شود تا مانع تغییرات شدید قیمت بیت‌کوین و سایر رمزارزهای موجود شود.
به گفته منوشین قانونگذاران آمریکایی در رابطه با برنامه فیسبوک برای عرضه لیبرا نگرانی‌های قابل توجهی دارند، چرا که این نوع رمزارزها در گذشته ارتباطات زیادی با پولشویی و فعالیت‌های غیرقانونی داشته‌اند. به همین علت انتظار می‌رود مقامات فیسبوک راهکارهای بازدارنده‌ای را برای مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم و همچنین سازگاری با سایر مقررات مالی اتخاذ کند.
اظهارات منوشین بازتابی از نگرانی‌های رئیس بانک مرکزی آمریکا و سایر نهادهای نظارتی در سراسر جهان است.
دیوید مارکوس رئیس برنامه‌های کیف پول الکترونیک و زنجیره بلوکی فیسبوک در این رابطه گفت انتظار می‌رود مقامات نظارتی آمریکا پروژه لیبرا را به طور وسیع و دقیق مورد بازبینی قرار دهند. به گفته وی از حالا تا روز عرضه لیبرا یک فرایند نظارتی کاملاً باز به اجرا در می‌آید و تا زمانی که تمام نگرانی‌های مقامات نظارتی آمریکا در مورد لیبرا برطرف نشده و سازوکارهای فیسبوک مورد تایید این مقامات قرار نگیرد، لیبرا عرضه نخواهد شد.
شرکت‌هایی که از لیبرا پشتیبانی می‌کنند شامل شرکت‌های پرداخت Visa، MasterCard و PayPal و همچنین دو شرکت Lyft و Uber هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.