تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 20, 2019
14:40 شنبه، 29ام تیرماه 1398
کد خبر: 101065

سرپرست وزارت آموزش و پرورش: ۱۲۲ هزار کلاس درس در کشور هوشمند هستند

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: بیش از ۱۲۲ هزار کلاس درس که حدود ۲۲.۵ درصد از کلاس های درس مدارس را شامل می شود، هوشمندسازی شده اند.
 
سید جواد حسینی امروز در مراسم امضای تفاهم با وزارت ارتباطات در راستای هوشمندسازی مدارس در الکامپ گفت: بر مبنای آخرین آمارها ۱۲۲ هزار کلاس درس در کشور هوشمندسازی شده اند و حداقل یک تخته هوشمند در این کلاس ها وجود دارد.
 
وی ادامه داد: ۷۷ هزار مدرسه نیز به نوعی به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند و امکان استفاده از اینترنت را دارند.
 
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: هم اکنون با بحث نابرابری اجتماعی در آموزش مواجه هستیم و اجرای تفاهم نامه همکاری با وزارت ارتباطات برای فرآیند هوشمندسازی مدارس در راستای حل عدالت اجتماعی در حوزه آموزش و پرورش صورت گرفته است.
 
حسینی تاکید کرد: بر مبنای ماده ۶۹ قانون برنامه ششم توسعه، باید مدارس کمتر برخوردار، روستاها، مراکز حاشیه نشین و در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هوشمندسازی شوند.
 
وی گفت: به ازای هر ۱۰۰ دانش آموز در شهرهای توسعه یافته، ۷ کامپیوتر وجود دارد اما در مناطق کمتربرخوردار به ازای هر ۱۰۰ دانش آموز نیم کامپیوتر وجود دارد. بر این اساس موضوع هوشمندسازی مدارس می تواند گامی بلند در راستای ارتقای آموزش و تحول در توسعه آموزشی کشور باشد.
 
حسینی با بیان اینکه هم اکنون ۱۲ هزار محتوای آنلاین در سیستم آموزش و پرورش وجود دارد، گفت: برگزاری جشنواره رشد تولید محتوای دانش آموزی و نیز جشنواره رشد معلمان محتواساز در راستای ارتقای تولید محتوای آموزشی الکترونیکی برگزار می شود.
 
سرپرست وزارت آموزش و پرورش توسعه کشور و رسیدن به میهن الکترونیک را نیازمند تحول در آموزش و پرورش و هوشمندسازی مدارس عنوان کرد و گفت: اولین کارکرد هوشمندسازی کاهش هزینه ها، ارتقای نظام کیفی آموزش و پرورش و نیز فراهم کردن تعلیم و تربیت استاندارد در یک بستر ارزان است.
 
وی گفت: در راستای تولید محتوای آنلاین آموزشی نیز از بخش خصوصی و استارت آپ های این حوزه کمک خواهیم گرفت که در این راستا نیز برای شرکت هایی که در این زمینه با وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات همکاری می کنند معافیت مالیاتی در نظر گرفته شده است.
 
حسینی تاکید کرد: موضوع تولید محتوا با مشارکت بخش خصوصی و با نظارت وزارت آموزش و پرورش انجام می شود و سیاست حاکمیتی در تولید محتوای آموزشی در تمامی این محتواها مدنظر قرار می گیرد.
 
سرپرست وزارت آموزش و پرورش در مورد آوردن گوشی تلفن همراه در مدارس نیز تاکید کرد: حضور گوشی موبایل توسط دانش آموزان در مدارس باعث افزایش آلودگی و اخلال در آموزش می شود و از آنجائیکه قرار است با هوشمندسازی مدارس، آلودگی ها را به صفر برسانیم، ورود موبایل به مدارس را تائید نمی کنیم. چرا که ما تاکید داریم بحث هوشمندسازی باید به افزایش کیفیت آموزش کمک کند و وجود موبایل در مدارس باعث شلوغی در فعالیت آموزشی و فرهنگی دانش آموزان خواهد شد.
 
وی گفت: از اول سال تحصیلی امسال کارنامه تحصیلی دانش آموزان، کارنامه سلامت دانش آموزان و سایر موارد مرتبط از طریق شبکه ملی اطلاعات به صورت الکترونیکی ارائه می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.