تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

July 20, 2019
21:35 شنبه، 29ام تیرماه 1398
کد خبر: 101070

سیستم‌عامل اختصاصی هواوی جایگزین اندروید نمی‌شود

معاون ارشد شرکت هواوی اعلام کرده است که سیستم عامل هانگ منگ جایگزینی برای اندروید به شمار نمی رود بلکه تنها برای گجت های هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا ارائه خواهد شد.
 
هواوی که در یک سال اخیر از سوی دولت ترامپ، ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا و سایر متحدانش به شدت تحت فشار قرار گرفته است، چندی پیش بعد از اعمال تحریم و محدودیت های جدید از سوی وزارت بازرگانی آمریکا و لغو لایسنس استفاده از سیستم عامل اندروید از سوی گوگل که به دنبال آن صورت گرفت،  اعلام کرد که در صورت ممنوعیت استفاده از اندروید قادر خواهد بود سیستم عامل دیگری را جایگزین کند تا بدین وسیله از وابستگی به غول های تکنولوژی آمریکایی همچون گوگل خود را برهاند.
 
این سیستم عامل که هانگ منگ نام دارد، قرار بود برنامه دوم و راه فراری برای هواوی از تحریم های سخت گیرانه آمریکا باشد اما حالا به نظر می رسد که بعد از وعده ترامپ به برداشتن تحریم ها در پی ملاقات سران چین و ایالات متحده در نشست گروه ۲۰ (G۲۰ )، نظر هواوی نیز در این باره تغییر کرده است و نمی خواهد آن را جایگزین سیستم عامل محبوب و پرطرفدار اندروید کند.
 
کاترین چن، یکی از اعضای هیئت مدیره و معاون ارشد شرکت هواوی به تازگی تاکید و خاطرنشان کرده است که هانگ منگ کاربردهای دیگری دارد و قرار نیست جایگزین سیستم عامل اندروید برای گوشی های هوشمند شود.
 
وی در ادامه تاکید کرد که هانگ منگ تنها در محصولات مبتنی بر اینترنت اشیا ( IoT) و گجت های هوشمند صنعتی و پیشرفته به کار برده خواهد شد و کاربران خانگی چندان به آن نیاز پیدا نخواهند کرد.
 
گفته می‌شود که سیستم عامل اختصاصی هانگ منگ هواوی، از چند سال پیش در دستور کار این غول تکنولوژی چینی قرار داشته و به منظور رهایی از وابستگی به سیستم عامل غول‌های تکنولوژی آمریکایی همچون اندروید گوگل و آی او اس اپل، برای محصولات و گوشی‌های هوشمند این برند در حال توسعه بوده است. اما تشدید نگرانی‌های امنیتی و همچنین اعمال تحریم و محدودیت‌های جدید تجاری علیه هواوی، موجب شد باری دیگر مساله توسعه و ارائه یک سیستم عامل اختصاصی و یکپارچه قوت بگیرد و به عنوان راه‌حلی برای مقابله با تحریم‌های آمریکا در نظر گرفته شود.
 
در جدیدترین گزارش های منتشر شده در وب سایت gsmarena، بسیاری از شرکت های تولیدکننده موبایل در کنار خود هواوی همگی از سرعت بالای این سیستم عامل اختصاصی سخن گفته و خبر دادند که ۶۰ درصد سرعت آن بیشتر از اندروید است.
 
بعد از اعلام آمادگی هواوی برای ارائه و عرضه سیستم عامل اختصاصی و یکپارچه برای محصولاتش، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران از احتمال شکست و عدم موفقیت این پروژه گفتند چراکه آنها بر این باورند ارائه هانگ منگ به هیچ عنوان عاقلانه و موفقیت‌آمیز به شمار نخواهد آمد چراکه شرکت‌های بسیار قدرتمند تری نظیر مایکروسافت نیز به منظور رقابت با سیستم عامل‌های اندروید و ios اپل تلاش کردند تا با ارائه سیستم عامل موبایلی ویندوزفون توجه و رضایت کاربران را به سمت و سوی خود جلب کند اما ناموفق بودند. بنابراین آنچه که مسلم به نظر می‌رسد آن است که ارائه یک سیستم عامل اختصاصی از سوی دیگر هوآوی می‌تواند یک پروژه نافرجام باشد که به احتمال بسیار بالایی با شکست مواجه خواهد شد.
 
حالا به نظر می رسد که هواوی تصمیمش را در خصوص عرضه سیستم عامل اختصاصی خود تغییر داده است چراکه هانگ منگ قرار است تنها بر روی محصولات مبتنی بر فناوری اینترنت اشیا (IoT ) نصب و استفاده شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.