تجارت الکترونیک

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

July 21, 2019
11:28 یکشنبه، 30ام تیرماه 1398
کد خبر: 101078

یک زن 26 ساله مغز متفکر ارز دیجیتال فیس بوک

اگر چه دیوید مارکوس چهره رسانه ای فیس بوک در حوزه ارز دیجیتال لیبرا است، اما مغز متفکر طراح این ارز دیجیتال یک زن جوان 26 ساله به نام مورگان بلر است.
 
به گزارش سی ان بی سی، مخورگان بلر یکی از سه کارمند فیس بوک است که نامشان به عنوان طراحان ارز دیجیتال لیبرا مطرح شده است.
 
 
دیگر افراد دست اندرکار این طرح دیوید مارکوس و کوین ویل هستند. بلر ریاست حوزه استراتژی کالیبرا را بر عهده دارد که قرار است در زمینه ارز دیجیتال لیبرا سیاست گذاری کند. کالیبرا کیف دیجیتال فیس بوک است که برای ذخیره سازی لیبرا مورد استفاده قرار می گیرد.
 
بلر پیش از این در شرکت هایی همچون مدیوم و شرکت نرم افزاری اندرسن هوروویتز مشغول به کار بوده است. او امیدوار است تا با طراحی ارز دیجیتال لیبرا بتواند از دو میلیارد مشترک خدمات فیس بوک استفاده های بهینه تری به عمل آورد.
 
وی طراحی ارز دیجیتال لیبرا را حاصل جلسات متعدد و نشست های طولانی با مدیران ارشد فیس بوک دانسته و گفته بدین منظور دو سال کار و تلاش شده است.
 
منابع مطلع در فیس بوک می گویند وی اولین نفری بود که ایده ارز دیجیتال لیبرا را مطرح کرد و به اهمیت موضوع پی برد. همکاران بلر وی را دارای شخصیتی کاریزماتیک، خوش بین و دارای انرژی بسیار زیاد توصیف کرده اند. اجرای طرح های بلاک چین فیس بوک نیز بر عهده این زن بوده و او بوده که مدیران ارشد فیس بوک را راضی به استفاده از فناوری بلاک چین کرده و برای این کار سختی های زیادی متحمل شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.