تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 21, 2019
18:08 یکشنبه، 30ام تیرماه 1398
کد خبر: 101094

صدور یک‌­روزه ضمانت­‌نامه‌­های بانکی برای شرکت­‌های دانش‌بنیان

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی از امکان صدور یک روزه ضمانت‌نامه‌های بانکی برای شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و گفت: این شرکت­ ها می­ توانند یک بار حد اعتباری خود را مشخص کرده و بعد از آن یک­روزه برای آنان ضمانت­ نامه بانکی صادر خواهد شد.
 
دکتر علی وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی، در رویداد خوش ­آمدگویی شرکت­ های دانش ­بنیان جدید عنوان کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی باید به تامین مالی شرکت­ های دانش ­بنیان کمک کرده و فرآیند توسعه این شرکت­ها را به واسطه اینکه فعالیت­های آنها خاص است، تسهیل کند، چرا که در بسیاری از موارد توسعه این شرکت­ ها با ابزارهای رایج مالی در کشور امکان­ پذیر نخواهد بود، لذا فلسفه وجودی صندوق کمک به توسعه مالی این شرکت­ هاست.
 
وی ادامه داد: در چند ماه گذشته صندوق نوآوری و شکوفایی از لحاظ کمی و کیفی، دچار تغییرات جدی شد؛ از این­رو حمایت­ های مالی خوبی در بخش­های مختلف ایجاد شده است. به عنوان مثال ظرفیتی معادل هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای شرکت­های کوچک­تر در حوزه تسهیلات صندوق­های پژوهش و فناوری ایجاد شده و برای شرکت­ های بزرگ­تر نیز در بحث کار با سیستم بانکی، ظرفیتی بیش از این ایجاد شده است.
 
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در رابطه با خدمات این صندوق، اظهار کرد: در بحث توانمندسازی، سرویس ­های متنوع و گوناگونی در صندوق برای شرکت­ ها وجود دارد که شرکت­ ها می ­توانند بر اساس نیاز خود از این خدمات استفاده کنند. علاوه بر این بحث جدید سرمایه­ گذاری نیز برای توسعه فعالیت­های شرکت­ های دانش ­بنیان در نظر گرفته شده است.
 
وحدت افزود: یکی از خدمات مهم صندوق بحث ضمانت­نامه است. ضمانت­نامه سرویسی است که شرکت­ ها به راحتی می­ توانند از آن استفاده کنند. به این صورت که یک بار حد اعتباری خود را مشخص کرده و بعد از آن یک­روزه این ضمانت­نامه­ های بانکی برای شرکت­ ها صادر می­ شود.
 
وی تسهیلات را یکی دیگر از حوزه­ های خدماتی صندوق نوآوری و شکوفایی دانست و تصریح کرد: در حوزه تسهیلات، خدمات متنوعی مانند نمونه­‌سازی‌­های صنعتی، سرمایه در گردش و… در نظر گرفته شده که شرکت­ ها می­ توانند بر اساس نیاز خود از آنها استفاده کنند. در همین حوزه ظرفیت صندوق­ های پژوهش و فناوری و بانک­ ها افزایش یافته است، لذا پیشنهاد می­کنم شرکت­ها به این نهادها برای آشنایی بهتر با تسهیلات موجود، مراجعه کنند.
 
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی، ادامه داد: صندوق در بخش توانمندسازی، از بحث­های متنوع آموزشی گرفته تا اعزام هیات­ های تجاری به کشورهای دیگر و حضور در نمایشگاه­ های داخلی و خارجی خدمات بلاعوض ارایه می­دهد؛ صندوق برای این حوزه تا ۹۰ درصد کمک هزینه در نظر گرفته است.
 
وحدت افزود: یکی از دلایل طولانی بودن فرآیندهای استفاده از خدمات صندوق مشکل عدم آشنایی متقابل میان صندوق و شرکت­ های دانش ­بنیان بود؛ لذا تصمیم گرفتیم در بسیاری از رویکردها و سیاست­ های صندوق تغییرات اساسی ایجاد کنیم که همین رویداد نتیجه نگاه جدید صندوق است، چرا که صندوق تصمیم گرفته است به سراغ شرکت­ها برود تا با معرفی خدمات صندوق به آنها، بتواند بهترین تاثیر را در این اکوسیستم داشته باشد.
 
وی خطاب به شرکت­ های دانش ­بنیان، عنوان کرد: شرکت­ها باید مطالبه ­گرانه با صندوق برخورد کنند و هر مورد و نیازی که احساس کردند را به صندوق اعلام کنند؛ چرا که صندوق تصمیم دارد هر نیازی که از جانب شرکت­ ها اعلام می­ شود -حتی یک شرکت را در دستور کار خود قرار داده و برای رفع آن اقدامات لازم را انجام دهد.
 
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه صندوق، متعلق به شرکت‌های دانش‌بنیان است، تصریح کرد: خدمات متنوعی که در صندوق ارایه می‌شود برای استفاده این شرکت‌هاست، از همین ­رو تلاش کرده‌­ایم با توجه به حوزه­‌های فعالیت، اندازه و وضعیت مالی شرکت­ ها و شرایط حاکم بر کشور، سرویس ‌های متنوعی را طراحی کرده و در اختیار شرکت‌ها قرار دهیم و امیدواریم که شرکت­ ها نیز واقع ­بینانه و با توجه به شرایط و وضعیت کاری خودشان از این خدمات استفاده کنند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.