تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 24, 2019
15:26 چهارشنبه، 2ام مردادماه 1398
کد خبر: 101131

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: دستگاه‌های ۳ زمانه در اختیار ماینرهای بیت کوین قرار می گیرد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دستگاه‌های ۳ زمانه در اختیار تولیدکنندگان ارز دیجیتال قرار می‌گیرد که در ساعت پیک مصرف، برق این دستگاه‌ها خاموش شود.
 
الیاس حضرتی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه امروز کمیسیون متبوعش درباره ساز و کار تولید ارز دیجیتال در ایران، گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس پس از پیگیری‌های مردم، فعالان اقتصادی و نمایندگان مجلس درباره شفاف سازی موضوع تولید ارز دیجیتال و بیت کوین و با توجه به اینکه جوانان در این حوزه فعال هستند و از سوی دیگر قوه قضائیه با آنها برخورد می‌کند، تصمیم گرفت نشستی برگزار کند تا این موضوع در کشور تعیین تکلیف شود.
 
وی با بیان اینکه در حوزه ارز دیجیتال قانونی وجود ندارد، افزود: کمسیون اقتصادی دولت از چند ماه قبل بررسی‌ها در حوزه تولید ارز دیجیتال را آغاز کرده و پیش‌نویسی در این حوزه تدوین کرده بود، اما هیئت دولت ایراداتی نسبت به آن مطرح کرد که مجدداً این طرح به کمیسیون اقتصادی دولت بازگشت و در هفته جاری مصوب شد.
 
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: کمیسیون اقتصادی احساس کرد که ممکن است تعیین تکلیف ارز دیجیتال با تأخیر مواجه شود، لذا در این راستا امروز از وزیر امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، نیرو و مسئولان بانک مرکزی، سازمان پدافند غیرعامل و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دعوت کرد که در نشستی مزایا و معایب استفاده از ارز دیجیتال و فرآیندهای قانونی آن را تشریح کنند.
 
حضرتی با تأکید بر اینکه کمیسیون اقتصادی دولت ارز دیجیتال را به‌عنوان یک صنعت به رسمیت شناخته است، تأکید کرد:
 
دولت طرحی را تدوین کرده که بر اساس آن مضرات استفاده از ارز دیجیتال کمتر و فواید آن بیشتر شود و همچنین التزامی وجود داشته باشد که مردم بتوانند با سهولت نسبت به اخذ مجوز در این حوزه از وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام کنند.
 
وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه کمیسیون اقتصادی دولت مقرر شده نرخ برق تولید ارز دیجیتال به قیمت مناسب محاسبه شود، تأکید کرد: همچنین مقرر شده در ساعات پیک مصرف برق، دولت سازوکاری طراحی کند که مردم با مشکل روبه‌رو نشوند، لذا بر این اساس دستگاه‌های ۳ زمانه در اختیار تولیدکنندگان ارز دیجیتال قرار می‌گیرد که در ساعت پیک مصرف، برق این دستگاه‌ها خاموش می‌شود.
 
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، از تشکیل کمیته‌ای در کمیسیون متبوع خود در حوزه تولید ارز دیجیتال خبر داد که این کمیته مواردی که در طرح دولت لحاظ نشده را جمع‌بندی و در اختیار قوه مجریه قرار می‌دهد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.