تلفن همراه

گوشی

July 25, 2019
0:08 پنجشنبه، 3ام مردادماه 1398
کد خبر: 101184

آیفون ۱۱؛ استفاده از پورت لایتینگ و دوربین فوق حرفه‌ای

براساس اخبار منتشر شده اپل از پورت لایتینگ در آیفون ۱۱ استفاده کرده است.
 
روز گذشته اطلاعاتی جدید از آیفون ۱۱ که در ابتدای فصل پاییز معرفی خواهد شد، منتشر شد. قبل از هرچیز، بگذارید بگوییم که دیگر تایید شده که خبری از پورت USB-C در این گوشی نیست و همچنان شاهد استفاده از پورت لایتنینگ خواهیم بود. این گزارش را سایت ۹To۵Mac منتشر کرده و در کنار این موضوع، برخی دیگر از اطلاعات آیفون ۱۱ هم لو رفته است.
 
آیفون‌های جدید همانطور که انتظار داریم، از آخرین پردازنده اپل استفاده خواهند کرد که احتمالا Apple A۱۳ نام می‌گیرد. جدا از پردازنده جدید، موتور ویبره یا تپتیک انجین در آیفون جدید هم شامل بروزرسانی می‌شود تا بتواند لرزش‌های طبیعی‌تر و بیشتری را ایجاد کند. هنوز اطلاعات زیادی از تپتیک انجین جدید نداریم اما از آن‌جایی که ویژگی ۳D Touch از نمایشگر آیفون‌های بعدی حذف می‌شود، احتمالا بهبود تپتیک انجین برای بهبود تجربه کاربری Haptic Touch خواهد بود.
 
تا به حال چندین و چند خبر درباره دوربین‌های آیفون ۱۱ خوانده‌ایم و از همین حالا می‌دانیم که دو نسخه رده بالای آیفون ۱۱ که نمایشگر OLED دارند، دارای دوربین سه گانه خواهند بود. حالا ۹To۵Mac تایید کرده که دوربین سوم از نوع اولترا واید خواهد بود و زاویه دید بیشتری نسبت به دوربین اصلی خواهد داشت. جدا از این مورد، اپل می‌خواهد کاربران استفاده بیشتری از این دوربین داشته باشند و از همین رو، ویژگی Smart Frame را هم در آیفون ۱۱ قرار می‌دهد.
 
درواقع Smart Frame در هنگام عکاسی با دوربین اصلی به کمک کاربر می‌آید. با کمک این ویژگی وقتی عکسی با دوربین اصلی گرفته می‌شود، همزمان گوشی با دوربین اولترا واید هم عکاسی می‌کند تا بعدا کاربر بتواند به کمک عکس ثبت شده با دوربین اولترا واید، زاویه دید عکس دوربین اصلی را با کمک ابزار کراپ، بیشتر کند! البته گفته شده که پس از چند ساعت یا چند روز، عکس‌های ثبت شده با دوربین اولترا واید به صورت خود به خود از گوشی حذف می‌شوند تا هم فضای کمتری اشغال کنند و هم به دلیل مسائل امنیتی چنین اتفاقی می‌افتد.
 
جدا از دوربین‌های پشتی آیفون ۱۱، گفته شده که دوربین سلفی هم در این گوشی بهبود می‌یابد. همچنین امکان فیلم‌برداری با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه با دوربین سلفی نیز فراهم خواهد شد.
 
در بخش نمایشگر، انتظار می‌رود که همچنان شاهد نمایشگر آیفون‌های کنونی باشیم و قرار نیست رزولوشن یا اندازه آن‌ها در آیفون ۱۱ تغییر کند. ما حالا کمتر از دو ماه با معرفی آیفون‌های جدید فاصله داریم و این یعنی احتمالا تا دو ماه آینده، اطلاعات بسیار بیشتری از این گوشی‌ها لو خواهد رفت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.