تلفن همراه

فناوری

July 28, 2019
10:56 یکشنبه، 6ام مردادماه 1398
کد خبر: 101253

اولین مودم اختصاصی 5G اپل چه زمانی آماده می‌شود؟

 
 
اپل به تازگی با خرید کسب‌وکار تولید مودم‌های 5G شرکت اینتل، رسما ورود خود به بازار مودم‌های موبایلی 5G را اعلام کرد. قراردادی که یک میلیارد دلار برای اپل آب خورد و اکنون این شرکت بی‌صبرانه در انتظار ساخت اولین تراشه مودم 5G خود است.
 
در همین رابطه، امروز خبرهای جدیدی به دست آمده که نشان می‌دهد این انتظار چندان طولانی نخواهد بود و احتمالا در سال 2021، شاهد عرضه اولین مودم 5G اهالی کوپرتینو خواهیم بود. گفتنی است پیشتر برخی منابع خبر ادعا کرده بودند که این مودم در سال 2022 یا 2025 آماده خواهد شد.
 
اپل احتمالا در چند مرحله، از مودم‌های 5G در آیفون‌های خود استفاده خواهد کرد و از آن‌جایی که تا شش سال دیگر با شرکت کوالکوم قرارداد دارد، بنابراین، عجله‎‌ای ندارد و تلاش می‌کند تا نمونه‌ای تمام‌عیار و عاری از هرگونه نقص‌وعیب را تولید کرده و در دل تمامی‌محصولات خود به کار ببرد.
 
اپل همواره به دنبال استقلال خود از دیگر شرکت‌ها بوده، اما نمی‌تواند بی‌گدار به آب بزند و از آن‌جایی که بسیاری از محصولات کنونی و آینده این شرکت نیازمند مودم‌هایی با قابلیت برقراری ارتباط سلولی هستند، می‌بایست محتاطانه و درست گام بردارد.
 
شرکت اینتل پیش‌تر اعلام کرده بود که مودم‌های 5G خود را تا سال 2020 تولید خواهد کرد. حال و با توجه به محلق شدن تیم اینتل به مهندسان اپل، احتمال آماده شدن این مودم تا سال 2021 دور از ذهن نیست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.