اپلیکیشن

تلفن همراه

July 28, 2019
15:55 یکشنبه، 6ام مردادماه 1398
کد خبر: 101273

برندگان بازی PUBG ارز دیجیتال هدیه می‌گیرند

 
استارتاپ بازاریابی بازی‌های ارز دیجیتال رفریوم (Refereum) ادعا می‌کند که موفق شده با مهم‌ترین رقیب بازی محبوب فورتنایت Fortnite، یعنی PlayerUnknown’s Battlegrounds یا PUBG، قرارداد همکاری ببندد.
 
این همکاری به این معناست که از این به بعد بازیکنان PUBG با توکن های RFR پاداش خواهند گرفتند. این استارتاپ در گفتگو با کوین‌دسک اعلام کرد که این شرکت برای کارزار ابتدایی (Initial Campaign) بازی، توکن‌های RFR فراهم کرده است.
 
دیلن جونز (Dylan Jones)، مدیرعامل رفریوم به کوین دسک گفت:
 
بازی PUBG برای رفریوم دسترسی ویژه‌ای را به سیستم ورود به بازی (Login) در نظر گرفته است و ما هم با استفاده از دسترسی به رابط برنامه‌نویسی کاربردی (API) آن‌ها فناوری پویش خود را در آن تلفیق کرده‌ایم.
 
کارزار ابتدایی این بازی تا ۲۰ ماه آگوست ادامه خواهد داشت. در این زمان بازیکنان با ورود مستقیم به بازی و به دست آوردن دستاوردهای بازی (Achievements)، مثل کسب پیروزی در بازی‌ها، می‌توانند از این جوایز بهره‌مند شوند. این شرکت ادعا می‌کند که آن‌ها قبلاً هم این جوایز را در بازی‌هایی مثل State of Decay 2، Fortnite، Apex Legends و سری بازی‌های Battlefield ارائه کرده‌اند.
 
این شرکت، که بنا به گفته آن‌ها تاکنون از طریق فروش خصوصی توکن هایشان ۳۲ میلیون دلار جمع‌آوری کرده است، توکن RFR خود را باهدف هماهنگ کردن بازی‌سازان، استریمرها و بازیکنان درزمینهٔ ترویج و تماشای بازی‌های جذاب و جدید این صنعت، خلق کرده است.
 
 
شرکت‌های بازی‌سازی همواره به دنبال جذب افراد بانفوذی که به انجام این بازی‌ها روی پلتفرم‌های پخشی مثل Twitch بپردازند و سپس تماشای این ویدیوها از سوی بازیکنان هستند. رفریوم ادعا می‌کند که این جوایز برای صنعت بازی‌سازی و بازیکنان مفید خواهند بود و قرار دادن این جوایز روی بستر بلاک چین باعث شفافیت و منصفانه بودن هر بیشتر آن‌ها خواهد شد.
 
PUBG یکی از بازی‌های بتل رویال معروف است که با بازی فورتنایت رقابت فشرده‌ای دارد. بنا بر نمودارهای استیم این بازی در هرروز چیزی در حدود ۳۵۰,۰۰۰ بازیکن فعال روی این پلتفرم دارد.
 
جونز گفت:
 
PUBG بهترین نمونه از بازی‌هایی است که می‌خواهد به طرفداران سرسخت خود پاداش دهد. استفاده از بلاک چین برای این کار به آن‌ها این اجازه را خواهد داد که به‌جای این‌که تنها به بزرگ‌ترین نام ها پاداش دهند، بتوانند از تمام پایگاه داده مربوط به افراد بانفوذ و ریزپرداخت‌های خود، فارغ از تعداد دنبال کنندگان یا اهمیت آن‌ها، برای این کار استفاده کنند.
 
سؤال مهم این است که بازیکنان با پاداش‌های RFR خود چه‌کاری می‌توانند انجام دهند. رفریوم می‌گوید که از توکن ها می‌توان برای خرید بازی‌ها یا آیتم‌های درون بازی مثل اسلحه‌ها یا لباس (اسکین)ها و یا دادن پاداش به استریمرها استفاده کرد.
 
البته رفریوم تنها کمپانی نیست که به حوزه ترویج بازی‌های کامپیوتری وارد شده است. استارت آپ روسی The Abyss، که سرمایه خود را از طریق عرضه اولیه سکه (ICO) جمع‌آوری کرده است، هم قراردادی را با Epic Games (سازنده بازی فور‌تنایت) به امضا رسانده است که طی آن این امکان را دارد که از فنّاوری ترویج (بازی) خود برای ایجاد پیشرفت‌های بیشتر در موتور بازی Unreal Engine این کمپانی، استفاده کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.