رسانه‌های اجتماعی

July 29, 2019
10:39 دوشنبه، 7ام مردادماه 1398
کد خبر: 101299

سلبریتی‌های ایرانی برای تبلیغات اینستاگرامی چقدر پول می‌گیرند؟

 
 اگر شما صاحب یک کسب‌وکار باشید، پس حتماً به تبلیغ در اینستاگرام فکر کرده‌اید چراکه این روزها اینستاگرام بزرگترین رسانه برای نشان دادن محصولات و تبلیغات است. 
 
اما نکته مهم این است که چگونه تبلیغ کنیم؟ اصلاً چطور تبلیغ کنیم که باعث افزایش فالوور در اینستاگرام شود و مشتری‌ها سراغمان بیایند؟
 
باید گفت یکی از راه‌های فروش بالا این است به سراغ سلبریتی‌ها بروید؛ اینکه کدام سلبریتی بهتر است جمله صحیحی در این موضوع نیست باید بدانید کدام یک بیشتر به کار شما می‌آید و نکته مهم‌تر این است که کدام یک با بودجه شما جور درمی‌آید.
 
وقتی به صفحات سلبریتی‌های وطنی سر می‌زنیم مشاهده می‌شود که هرکدام از آن‌ها دنیای رنگارنگی را برای خود ساخته‌اند به طوری که یک روز با حضور در یک رستوران مجلل، روز دیگر با حضور در کافه‌ها و افتتاح آن‌ها مبالغ چشمگیری به جیب می‌زنند.
 
نکته قابل توجه اینجاست که این افراد بعضاً اقدام به تبلیغات اجناسی می‌کنند که از کیفیت خوبی برخوردار نیست و فروشگاه مورد نظر حتی نتوانسته است مجوزی برای تبلیغات محصول خود کسب کند. این افراد کوچکترین موارد را نیز تبلیغ می‌کنند و به تمام مخاطبان خود استفاده از این محصولات را پیشنهاد می‌دهند.
 
از نظر این دسته از سلبریتی‌ها کاربران تنها ابزاری هستند که باید در دام این تبلیغات قرار گیرند و با هر کلیک از سوی آنان، جیب گرداننده صفحه را روزبه‌روز غنی‌تر کنند.
 
نرخ تبلیغات برای هر سلبریتی متفاوت است
نرخ تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام وابسته به هر هنرمندی متفاوت است. هر پست متناسب با میزان فالوور شخص هزینه‌هایی از ۱ تا ۲۰ میلیون تومان برمی‌دارد. مثلاً یکی از این سلبریتی‌ها برای یک پست اینستاگرامی که ۲۴ ساعت منتشر کند، حدود پنج تا هفت میلیون تومان پول می‌گیرد. اما تبلیغات در میان افرادی که از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند، متفاوت‌تر است.
 
این هنرمندان بیشتر در قالب استوری اینستاگرامی تبلیغات می‌کنند و استوری‌های اینستاگرامی بین سلبریتی‌ها از ۵ تا ۲۰ میلیون تومان قیمت دارد که البته می‌شود با کمی چانه زدن یکی دو تومان هم از آن‌ها تخفیف گرفت. به این ترتیب می‌توان گفت که بازار کار در شبکه‌های اجتماعی برای سلبریتی‌ها بسیار داغ است. با وجود شبکه‌های اجتماعی موج جدیدی از تجارت در ایران به کمک هنرمندان آمده است که بیشتر، این فضا‌ها تبدیل به فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای شده است که دیگر نیازی به پرداخت مالیات و هزینه رهن و اجاره برای این هنرمندان نیست.
 
امیر ناظمی عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور گفت: سلبریتی‌ها اصلی‌ترین بازیگران شبکه‌های اجتماعی هستند. شاهد کسب درآمد سلبریتی‌ها از شبکه‌های اجتماعی و اثرگذاری آنها هستیم و عمده درآمد آنها تحت‌الشعاع پست‌های اینستاگرامی است.
 
وی با بیان اینکه سلبریتی‌ها در ایران از ۱۵ تا ۳۵ میلیون تومان می‌گیرند و در اینستاگرام پست می‌گذارند و این مبلغ برای تلگرام ۱۰ میلیون است اظهار کرد: اکنون جایگزین‌های رسانه‌های متداول، کارکردهای خود را دارند و با افرادی روبرو هستیم که صرفاً بلندگو هستند بدون آنکه فکری پشت بیانات آنها باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.