رسانه‌های اجتماعی

هجوم انتقادها به اینستاگرام

منبع: آخرین خبر
 
 اینستاگرام این هفته انتقادات بسیاری را بخاطر سیاست‌های حریم خصوصی خود متحمل شده است. البته این‌بار تنها اینستاگرام مقصر نیست. این مسئله چیزی بیش از خصوصیات سیستم است و به نحوه تعامل آن با نوجوانان و نیاز آنان به توجه است. این شرکت به کاربران خود اجازه می‌دهد تا حساب خود را از حالت شخصی به حالت تجاری تبدیل کنند، قابلیتی که توسط افراد مشهور و کسب‌وکارها مورد استفاده قرار می‌گیرد تا بتوانند علاوه بر دسترسی به امکانات مقایسه‌ای بیشتر، برای طرفداران و مشتریان احتمالی راهی برای برقراری ارتباط با آنها فراهم کند. حالا در عوض این ویژگی توسط میلیون‌ها جوان مورد استفاده قرار گرفته تا بتوانند جزئیات حساب کاربری خود را تحلیل و بررسی نمایند.
 
مسئله‌ای که در این بین وجود دارد پر کردن فرم اطلاعات تماسی است که کاربر برای دسترسی به حالت تجاری باید پر کند. در نتیجه کودکان با در دسترس قراردادن ایمیل‌ها و شماره تماس‌های خود و نمایش آن به کل دنیا، در معرض خطرهای احتمالی قرار می‌گیرند.
 
اینستاگرام در بیانیه‌ای اعلام کرد:
 
هرکسی می‌تواند پروفایل کاربری خود را به یک حساب تجاری تبدیل کند. ما این کار را به این دلیل انجام می‌دهیم تا هرکسی که تمایل به ایجاد کسب‌وکاری برای خود دارد بتواند از طریق اینستاگرام آن را راه‌اندازی کند. در طی فرآیند تبدیل حساب شخصی به تجاری، ما به کاربران اعلام می‌کنیم که اطلاعات تماس آنها توسط دیگران قابل دسترس خواهد بود و به ‌آنها اجازه می‌دهیم این اطلاعات را بروزرسانی و یا پنهان کنند.
 
در حالی که بیانیه اینستاگرام به موارد درستی اشاره می‌کند، منتقدان می‌گویند اینستاگرام می‌تواند ایمیل و شماره تلفن افراد را به‌شکل ناشناس و مبهم تبدیل کند تا از حریم خصوصی کاربران خود حفاظت کند.
 
اینستاگرام در حال تلاش برای ایجاد بستری فراتر از یک شبکه اجتماعی است که در آن کاربران تنها از طریق لایک کردن مورد مقایسه با یکدیگر قرار بگیرند. این کار با پنهان کردن لایک‌ها در برخی مناطق آغاز شده است (موضوعی که برخی افراد مشهور را ناراحت کرده است). همچنین اگر کاربری قصد ارسال مطلبی برای سوءاستفاده داشته باشد، از وی می‌خواهد تا دوباره آن را بررسی کند.
 

​​