اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 30, 2019
17:07 سه شنبه، 8ام مردادماه 1398
کد خبر: 101394

خرید ۲٫۶ میلیارد دلاری سیسکو برای نزدیک شدن به شرکت‌های ابری

سیسکو اعلام کرد با پرداخت ۲٫۶ میلیارد دلار شرکت «آکاچا کامیونیکیشنز» را خریداری کرده است.
 
بر اساس جزییات مربوط به این واگذاری سیسکو در نظر دارد هر سهام شرکت آکاچا را با پرداخت ۷۰ دلار به صورت نقدی خریداری کند. آکاچا که در زمینه توسعه فناوری ارتباطات نوری فعالیت می کند، تا پیش از این به عنوان یکی از تامین کنندگان سیسکو مشغول به فعالیت بود.
 
شرکت آکاچا الگوریتم‌های ویژه خود را برای پردازش سیگنال‌های دیجیتال توسعه می‌دهد و همچنین فناوری دیگر آنبرای طراحی و بهینه سازی ASIC، توسعه نرم‌افزار، یکپارچه سازی و ادغام سیستم‌های نوری مورد استفاده قرار می گیرد.
 
سیسکو توضیح داد با انجام واگذاری جدید مشتریان شرکت آکاچا را مورد پشتیبانی قرار می‌دهد و مشتریان جدیدی که از سیستم‌های اپتیک، پردازنده‌های سیگنال‌های دیجیتالف فرستنده‌ها و سایر محصولات آکاچا استفاده می‌کنند نیز می‌توانند تجهیزات شبکه‌ای سیسکو را هم در اختیار بگیرند.
 
فناوری‌های ارتباطات نوری بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. شرکت سیسکو بر این باور است که با این خرید جدید می‌تواند با استفاده از فناوری آکاچا پروژه‌های شبکه‌ای خود را بیش از پیش گسترش دهد و از این طریق بتواند همکاری‌های بیشتری با مراکز ارایه دهنده خدمات پردازش ابری، ارایه دهندگان سرویس‌های عمومی و سازمان‌ها داشته باشد.
 
پیش‌بینی می‌شود واگذاری آکاچا در نیمه دوم سال مالی سیسکو انجام شود و پس از آن شرکت آکاچا به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های مرکز «سیستم‌های اپتیک» شرکت سیسکو به فعالیت‌های خود ادامه دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.