تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

August 2, 2019
10:56 جمعه، 11ام مردادماه 1398
کد خبر: 101477

قابلیت‌ تماس اورژانسی جدید اندروید می‌تواند جان شما را نجات دهد

 گوگل در نظر دارد قابلیت جدیدی را به گوشی‌های اندرویدی اضافه کند که به کاربران آن‌ها اجازه می‌دهد سرویس‌های مربوط به درخواست‌های اورژانسی را خیلی سریع‌تر و راحت‌تر از گذشته فراخوانی کنند.
 
هنگامی که برای استفاده از سرویس‌های اورژانسی یک تماس تلقنی برقرار می‌شود، نباید هیچ زمانی هدر رود. گذشت هر ثانیه از این تماس می‌تواند بسیار با ارزش باشد و به قیمت جان یک انسان تمام شود. از سوی دیگر، در هنگام برقراری این تماس‌ها ممکن است فشار حاصل از واقعه، ما را شوک زده کند و اجازه ندهد با صحبت کردن، اطلاعات لازم و کامل برای فراخوانی کمک‌های اورژانسی را منتقل کنیم.
 
به نظر می‌رسد گوگل بالاخره برای این مشکلات چاره‌ای اندیشیده است. این شرکت به تازگی اعلام کرده که در نظر دارد نسل جدیدی از قابلیت فراخوانی سرویس‌های اورژانسی را به گوشی‌های اندرویدی بیاورد. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد خیلی سریع و ساده، اطلاعات موردنیاز برای دریافت کمک‌های اورژانسی را به نهادهای لازم منتقل کنند. برای استفاده از این قابلیت، حتی کاربران نیاز به صحبت کردن ندارند و اطلاعات موردنیاز تنها با لمس صفحه نمایش به دست سرویس‌های اورژانس می‌رسد.
 
با تجهیز گوشی‌های اندرویدی به این قابلیت، بلافاصله پس از تماس با سرویس‌های اورژانس به عنوان مثال شماره 911، بر روی نمایشگر یک منو ظاهر می‌شود که امکان انتخاب یکی از گزینه‌های آتش‌نشانی، پلیس و کمک‌های پزشکی را فراهم می‌‌کند. پس از اینکه یکی از گزینه‌های این منو توسط کاربران انتخاب شد، یک ربات، اطلاعات موردنیاز دیگر را به اپراتور سرویس‌های اورژانسی اعلام می‌کند. این اطلاعات شامل نوع سرویس موردنیاز، آدرس محلی که کاربران در آن حضور دارند و اطلاعات مربوط به مختصات جغرافیایی می‌شود. البته قابلیت فراخوانی سرویس‌های اورژانسی در گوشی‌های اندرویدی در حال حاضر نیز قابلیت مخابره مختصات جغرافیایی را در اختیار دارند.
 
این قابلیت جدید گوشی‌های اندرویدی از جهات دیگری نیز بسیار عالی محسوب می‌شود؛ چرا که می‌تواند به کاربرانی که مشکلات گفتاری دارند نیز در فراخوانی کمک‌های اورژانسی کمک زیادی کند. گاهی از اوقات به دلیل موقعیتی که کاربران در آن قرار دارند، صحبت با سرویس‌های اورژانسی خطرناک و ناممکن است، در این مواقع نیز استفاده از این سرویس بسیار عالی محسوب می‌شود.
 
گوگل اعلام کرده است که در وهله اول قصد دارد این قابلیت را در اختیار کاربران گوشی‌های پیکسل قرار دهد. این شرکت همچنین در نظر دارد در طی ماه‌های آینده، دیگر گوشی‌های اندرویدی را هم به این قابلیت عالی مجهز کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.