امینت

تلفن همراه

August 3, 2019
10:27 شنبه، 12ام مردادماه 1398
کد خبر: 101514

اپل ارسال گفتگوی کاربران با سیری به شرکت های ثالث را متوقف کرد

بعد از گزارشی که گاردین در زمینه آنالیز داده‌ها و گفتگوی کاربران با دستیار صوتی اپل یعنی سیری منتشر کرد، حالا اپل تصمیم گرفته که فعالیت‌هایش در این زمینه را به حالت تعلیق دربیاورد و از پیمانکاران ثالث برای تحلیل گفتگوی کاربران با سیری استفاده نکند.
 
در گزارش گاردین آمده بود که پیمانکارهای مسئول کنترل کیفیت دستیار صوتی اپل به داده‌های حساس کاربران دسترسی دارند که اطلاعات پزشکی، فعالیت‌های مجرمانه و حتی روابط جنسی را شامل می‌شود.
 
یکی از سخنگویان اپل در این باره گفته است:
 
مسئولیت ما این است که در کنار بهبود تجربه کاربران در استفاده از سیری، حریم شخصی آن‌ها را نیز حفظ کنیم. فعلا در حال تهیه یک گزارش کامل هستیم و علاوه بر آن فعالیت‌های تصحیح و بهبود سیری را در سراسر دنیا به حالت تعلیق در آورده‌ایم. در آینده هم برای اینکه بتوانیم بهبودهای نرم‌افزاری انجام دهیم، به کاربران برای مشارکت در این تصحیحات حق انتخاب می‌دهیم.
 
البته اپل هنوز اعلام نکرده که آیا در کنار توقف این برنامه، ذخیره داده‌های صوتی کاربران سیری روی سرورهایش را هم متوقف می‌کند یا خیر. در حال حاضر این شرکت ادعا می‌کند که داده کاربران را تا 6 ماه نگهداری کرده و سپس با پاک کردن بخش‌های قابل شناسایی، می‌تواند آن را تا دو سال یا بیشتر در سرورهایش نگه دارد.
 
 
در واقع هدف برنامه کنترل کیفیت اپل این است که دقت تشخیص صدای اپل را بهبود بخشیده و از فعال‌سازی‌های اشتباه جلوگیری کند. اپل در مورد این فعالیت‌ها به گاردین گفته بود:
 
بخش کوچکی از فرامین صوتی که برای ارتباط با سیری مورد استفاده قرار می‌گیرد به منظور بهبود دقت و کیفیت کاربری به وسیله تسهیلات کاملا ایمن مورد بررسی قرار می‌گیرد. تمام پیمانکارها موظف شده‌اند به سیاست‌های محرمانه اپل در این زمینه کاملا پایبند باشند.
 
با همه این‌ها، اپل در بخش شرایط و قوانین استفاده قید نکرده که افرادی خارج از محدوده اپل به محتوای شخصی کاربران این شرکت دسترسی دارند و همچنین هیچ راهی برای اینکه کاربران حق انتخابی برای شرکت نکردن در این ارزیابی‌ها داشته باشند در نظر نگرفته است. شرکت‌هایی مثل آمازون و گوگل از همین روش برای ارزیابی و بهبود عملکرد دستیارهای صوتی خود استفاده می‌کنند، اما به کاربران حق انتخاب داده‌اند تا در صورت تمایل در این فعالیت‌ها شرکت نکنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.