رسانه‌های اجتماعی

August 3, 2019
16:17 شنبه، 12ام مردادماه 1398
کد خبر: 101555

عباس عبدی: روابط عمومی وزارت ارتباطات خلاق و متفاوت است/ هادیان: مواضع انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ملی است

 
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات در ادامه دیدارهای رسانه‌ای خود با خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در آستانه روز خبرنگار صبح امروز از انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران دیدن کرد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سید جمال هادیان، در جمع اعضای هیئت‌مدیره و بازرسان انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران حاضر شد.
وی در آستانه روز خبرنگار و به نمایندگی از از آذری جهرمی وزیر ارتباطات با حضور در محل انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران از تلاش‌های این نهاد صنفی در ارتقای سطح دانش روزنامه‌نگاری و دفاع از حقوق روزنامه‌نگاران قدردانی کردند.
هادیان در این دیدار که عباس عبدی، رئیس هیئت‌مدیره، کامبیز نوروزی نایب رییس انجمن و سایر اعضای هیئت‌مدیره و بازرسان انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران نیز حاضر بودند، اظهار داشت: رسالت نهادهای صنفی ایجاب می‌کند که نگرش ملی را جایگزین نگرش‌های حزبی و جناحی کنند و چنین نگرشی در حال حاضر بر رفتار صنفی انجمن روزنامه‌نگاران حاکم است.
وی سپس با تمجید از موضع‌گیری‌های دقیق و عالمانه عباس عبدی در مسائل ملی گفت: اقبال عمومی به قلم و اندیشه جنابعالی از همین منظر نشئت می‌گیرد و اختصاص جایزه اخلاق و نیایش به جنابعالی در سال گذشته نیز گویای همین موضوع است.
در ادامه این دیدار، عباس عبدی، رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران گفت: عموماً رابطه روابط عمومی‌ها با رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران یک رابطه یک‌سویه است و هیچ نوع ارتباط و تعامل دو طرفه‌ای برقرار نیست و معمولاً روابط عمومی‌ها به‌نوعی بوق سازمان مجموعه مدیریتی خود هستند؛ اما این قاعده درباره روابط عمومی وزارت ارتباطات صادق نیست.
وی افزود: روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تفاوت عمده دیگری هم نسبت به روابط عمومی سایر ارگان‌ها و وزارتخانه‌ها دارد و آن خلاقیت و ارائه ایده‌های تازه است که نمونه‌اش برگزاری نشست‌های هر چهارشنبه «نقد و اندیشه» باهدف بررسی فضای مجازی از ابعاد مختلف است.
عبدی در ادامه با تأکید بر اینکه رسانه‌ها و روزنامه‌ها حال و روز خوبی ندارند گفت: با گسترش روزافزون تکنولوژی و همه‌گیر شدن شبکه‌های اجتماعی اقبال عمومی به روزنامه‌ها و رسانه‌های رسمی کاهش پیداکرده که یکی از راهکارهای تغییر این شرایط و نجات رسانه از این وضعیت، تقویت روزنامه‌نگاری دیجیتال است.
روزنامه‌نگاری دیجیتال هم در کشور پا نمی‌گیرد مگر آنکه قانون کپی‌رایت در کشور تصویب شود؛ چراکه در حال حاضر تولیدات رسانه‌ای به‌طور گسترده و بدون توجه به کپی‌رایت یا منبع نویسی بازنشر می‌شود که همین باعث تضییع حقوق نویسندگان و رسانه‌های تولیدکننده اثر می‌شود. بر همین اساس ضروری است که وزارت ارتباطات با همکاری وزارت ارشاد و وزارت کار تصویب و اجرای چنین قانونی را پیگیری کنند تا گامی بلند در مسیر احیا روزنامه‌نگاری به‌ویژه روزنامه‌نگاری دیجیتال برداشته شود.
 
 
هادیان
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.