تلفن همراه

گجت

August 4, 2019
15:37 یکشنبه، 13ام مردادماه 1398
کد خبر: 101594

کاربران کدام کشورها بیشتر اسپیکر هوشمند می‌خرند؟

 
کاربران در برخی کشورها در مقایسه با سایر مناطق جهان، برای خریداری و استفاده از اسپیکرهای هوشمند استقبال بسیار بیشتری از خود نشان داده‌اند.
 
اسپیکرهای هوشمند یکی از آن دسته از گجت‌هایی هستند که این روزها از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران برخوردار شده است. بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری پیشتر برآورد و اعلام کرده بودند که اسپیکرهای هوشمند سریع‌تر از ابزارهای واقعیت مجازی و افزوده به رشد خود ادامه داده و در سال ۲۰۱۸ سهم بسیار بیش‌تری از بازار ابزارهای هوشمند و دیجیتال را از آنِ خود خواهند کرد که همین اتفاق نیز افتاد به گونه‌ای که آمار فروش اسپیکرهای هوشمند در سال گذشته عملکرد موفقیت آمیز و استقبال بی نظیر کاربران را از این دستگاههای هوشمند و خانگی نشان داد.
 
این تحلیلگران که برای سال ۲۰۱۸ میلادی، فروش بالغ بر ۵۰ میلیون دستگاه اسپیکر هوشمند را برآورد کرده بودند، با توجه به روند افزایشی عرضه و تقاضا در بازارهای جهانی پیش‌بینی‌های خود را برای سال ۲۰۱۹ به بیش از سه برابر رساندند و اعلام کردند که حدود ۲۰۰ میلیون دستگاه اسپیکر هوشمند در سال جاری میلادی در بازارهای جهانی عرضه و به فروش خواهد رسید.
 
بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی کانالیز، کاربران در سه کشور ایالات متحده آمریکا، چین و کره جنوبی بیشتر از سایر کشورهای جهان از خریداری و استفاده از اسپیکرهای هوشمند استقبال کرده اند. به گونه ای که ۴.۱ میلیون دستگاه اسپیکر هوشمند توسط کاربران آمریکایی، ۱.۸ میلیون دستگاه در چین و ۷۳۰ هزار دستگاه نیز در کره جنوبی عرضه شده و به فروش رسیده است.
 
همچنین کاربران آمریکایی برای خریداری و استفاده از اسپیکرهای هوشمند، مدل‌های مختلف توسعه داده شده توسط شرکت‌های آمازون، گوگل و اپل را انتخاب کرده و بر سایر برندهای مختلف حاضر در بازار ترجیح داده‌اند. این در حالیست که کاربران در کشورهای چین و کره جنوبی، اسپیکرهای هوشمند توسعه داده شده توسط شرکت‌های وطنی خود نظیر شیائومی، علی‌بابا و لاین را برگزیده‌اند.
 
 
 از آنجا که سال جاری ۲۰۱۷ میلادی سالی مملو از محصولات جدید و شگفت‌انگیز در عرصه تکنولوژی و اشیای هوشمند بود، یکی از بزرگترین رقابت‌ها نیز میان دو شرکت آمازون و گوگل بر سر اسپیکرهای هوشمند بود. در چند سال اخیر که فروش و عرضه اسپیکرهای هوشمند رونق فراوانی یافته است، رقابت تنگاتنگی میان آمازون و گوگل در گرفته است و هر از گاهی یکی از دیگری در میزان فروش و عرضه سبقت می‌گیرد.
 
نمودار زیر به وضوح رقابت تنگاتنگی را که میان دو شرکت آمریکایی آمازون و گوگل بر سر اختصاص سهم بیشتر در بازار عرضه و فروش اسپیکرهای هوشمند درگرفته است، در بازه زمانی فصل‌های مختلف سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ نشان می‌دهد:
 
 
به طور کلی در توصیف وظایف و معرفی اسپیکرهای هوشمند باید گفت که این گجت‌های هوشمند به کاربران امکان می‌دهند تا در صورت داشتن مشغله، وسایل خانگی خود را با دستورهای صوتی کنترل کنند، به‌عنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین اخبار روز مطلع شوند، تایمر و زنگ هشدار برای خود تنظیم کنند، با دوستان و خانواده خود تماس صوتی برقرار کرده و به مخاطبان موردنظر خود پیام متنی ارسال کنند. همه این کارها بدون دخالت دست کاربر و تنها با ارسال یک پیام و دستور صوتی به اسپیکر هوشمند انجام خواهد گرفت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.