تلفن همراه

فناوری

August 5, 2019
16:01 دوشنبه، 14ام مردادماه 1398
کد خبر: 101651

زد تی ای اولین گوشی نسل پنجم چین را عرضه کرد

 
زد تی ای اولین شرکت سازنده گوشی های هوشمند در چین است که یک گوشی نسل پنجم را در این کشور عرضه کرده است.
 
 به نقل از ورج، این گوشی که Axon ۱۰ Pro ۵G نام دارد، از امروز در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.
 
Axon ۱۰ Pro ۵G مجهز به یک نمایشگر ۶.۷ اینچی با دقت ۱۰۸۰ پیکسل و از نوع AMOLED بوده و در آن از اولین نسل از مودم های X۵۰ ۵G کوالکوم برای متصل کردن تلفن همراه یادشده به شبکه بی سیم نسل پنجم کشور چین بهره گرفته شده است.
 
البته با توجه به اینکه اولین شبکه نسل پنجم کشور چین تازه در ماه اکتبر یا مهر ماه راه اندازی می شود، بهره مندی از مزایای این گوشی تا آن زمان ممکن نخواهد شد. قرار است تا قبل از پایان سال ۲۰۱۹ شبکه نسل پنجم چین در بیش از ۵۰ شهر این کشور در دسترس قرار بگیرد. دو شرکت مخابراتی چاینا تله کام و چاینا یونیکام قرار است خدمات نسل پنجم را در نقاط مختلف کشور چین ارائه دهند.
 
پیش از این قرار بود هواوی اولین گوشی نسل پنجم را در کشور چین عرضه کند، اما این شرکت در رقابت با زدتی ای عقب افتاد و نتوانست Mate ۲۰ X ۵G را به موقع به بازار بفرستد. این گوشی در تاریخ ۱۶ آگوست یعنی ۱۱ روز دیگر در دسترس علاقمندان قرار می گیرد. برخی شرکت های دیگر چینی مانند وان پلاس و اوپو گوشی های نسل پنجم خود را در کشورهایی به جز چین به بازار فرستاده اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.