تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

August 5, 2019
18:04 دوشنبه، 14ام مردادماه 1398
کد خبر: 101659

پرفروش‌ترین برندهای ساعت هوشمند کدامند؟

سه شرکت اپل، سامسونگ و ایمو موفق شده‌اند در سه ماهه نخست سال 2019 میلادی عنوان پرفروش‌ترین برندهای ساعت هوشمند را به خود اختصاص دهند.
 
با توجه به افزایش روزافزون محبوبیت و استقبال بی‌نظیر کاربران و علاقمندان به محصولات فناوری و گجت‌های هوشمند همچون ساعت هوشمند، حالا به نظر می‌رسد که اپل به عنوان توسعه‌دهنده و تولیدکننده ساعت‌های هوشمند اپل واچ، سردمدار توسعه‌دهندگان ساعت‌های هوشمندی است که از زمان معرفی و عرضه آنها به بازار، جان بسیاری از کاربرانش را نجات داده‌اند و منجر به حفظ وضعیت سلامت آنها شده است.
 
بر اساس گزارشی که در وب سایت mac rumors آمده است، اپل با اختلاف بسیار فاحش و قابل ملاحظه‌ای موفق شده است عنوان پرفروش‌ترین برندهای ساعت هوشمند در جهان را به خود اختصاص دهد به گونه‌ای که در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹، ۳۵.۸ درصد از سهم بازار ساعت‌های هوشمند را از آن خود کرده درحالی که در فصل نخست سال قبل، سهم آن از بازار ۳۵.۵ درصد بود.
 
با توجه به محبوبیت و گسترش استفاده از گجت های هوشمند علی‌الخصوص ساعت‌های هوشمند، خیل عظیمی از کاربران در جهان از آن استقبال خوب و بی نظیری نشان داده‌اند و بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، سری چهارم ساعت‌های هوشمند اپل واچ (apple watch۴) بیشترین میزان فروش را در سال گذشته میلادی به نام خود به ثبت رسانده است. اپل واچ ۴ بزرگ‌ترین به‌روزرسانی اپل در زمینه ساعت‌های هوشمند این شرکت بزرگ آمریکایی به شمار می‌آید که توانسته نسبت به سری‌های قبلی خود امکانات و قابلیت‌های ارتقا یافته جدیدی را برای کاربرانش به ارمغان بیاورد.
 
بعد از اپل، برترین و پرفروش‌ترین برندهای تولیدکننده ساعت‌های هوشمند  به ترتیب سامسونگ، ایمو، فیت‌بیت، آمازفیت، هواوی، فسیل و گارمین بوده‌اند .
 
سامسونگ به عنوان دومین برند پرفروش و پرطرفدار ساعت هوشمند در جهان، توانسته سهم خود را از ۷.۲ درصد به ۱۱.۱ درصد در نخستین فصل از سال جاری میلادی برساند.
 
از مهم‌ترین رقبای معروف و محبوب اپل واچ، می‌توان به ساعت‌های هوشمند سامسونگ Gear S۳ اشاره کرد. با اینکه این محصولات توانایی پشتیبانی از هر دو سیستم اندروید و iOS را دارند، اپل واچ تاکنون هیچ علاقه‌ای به کار کردن با سیستم عامل اندروید از خود نشان نداده است. اما باز هم با این حال، اپل توانسته است به میزان قابل توجهی از فروش فصلی و سالانه خود برسد و از سایر رقبای سرسخت خود سبقت بگیرد.
 
سهم شرکت ایمو (imoo) به عنوان سومین برند پرفروش در سه ماهه نخست ۲۰۱۹، نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل، به شدت کاهش یافته است چراکه ۱۲.۸ درصد به  ۹.۲ درصد رسیده است.
 
سهم فیت‌بیت نیز که یکی دیگر از برندهای برتر و پرطرفدار ساعت‌های هوشمند در جهان به شمار می‌رود، در نخستین فصل ۲۰۱۹، ۵.۵ درصد بوده در حالی که در مدت مشابه آن در ۲۰۱۸، ۳.۷ درصد بوده است.
 
از دیگر برندهای برتر این جدول می‌توان به آمازفیت، هواوی، فسیل و گارمین اشاره کرد که در نخستین فصل ۲۰۱۹ به ترتیب سهمی معادل ۳.۷ درصد، ۲.۸ درصد، ۲.۵ درصد و ۱.۵ درصد را از بازارهای جهانی به خود اختصاص داده‌اند.
 
از میان همه شرکت‌های تولید و عرضه کننده ساعت‌های هوشمند، شرکت‌هایی که شاهد یک روند نزولی در میزان فروش و عرضه محصولات خود بوده‌اند، می‌توان از ایمو، آمازفیت، فسیل و گارمین نام برد.
 
البته در میان نام این شرکت‌ها، برخی دیگر از برندهای مشهور همچون شیائومی نیامده که در دسته بندی "سایر" ( Others) ذکر شده است. سایر برندها طبق نمودار فوق، در سه ماهه اول ۲۰۱۹، ۲۷.۹ درصد از سهم بازار را تشکیل می‌دادند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته بر روی ۳۰.۸ درصد ایستاده بود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.