تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 6, 2019
7:39 سه شنبه، 15ام مردادماه 1398
کد خبر: 101668

مرکز نوآوری و شتابدهی فناوری‌های حوزه کتابداری و محتوای دیجیتال راه‌اندازی می‌شود

 
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، تفاهم‌نامه همکاری برای ایجاد مرکز نوآوری و شتابدهی فناوری‌های حوزه کتابداری، اسناد و محتوای دیجیتال امضا کردند.
 
 در مراسم امضای این تفاهم‌نامه سورنا ستاری با اشاره به نیاز دسترسی به خدمات به عنوان یکی از زینه‌های کاری استارت‌آپ‌ها گفت: «بحث تاکسیرانی یکی از نمونه‌های در دسترس نبودن و گران بودن محصول بود. استارت‌آپ‌ها با ورود به این حوزه تاکسی را در دسترس و ارزان کردند.» 
 
او با اشاره به اینکه  تجاری‌سازی و عمومی‌سازی در حوزه علوم انسانی اتفاق نیفتاده افزود:‌ «تجاری سازی علوم انسانی با فیلم، انیمیشن، بازی‌های کامپیوتری، طراحی لباس، عروسک و کارهایی از این دست اتفاق میافتد که ما نتوانستیم با توجه به فرهنگمان آن را تجاری‌سازی کنیم.»
 
او در ادامه تاکید کرد دسترسی به اطلاعت برای سازمان‌های دولتی مانند رانت است. ستاری معتقد است باز کردن این قفل کار بسیار سختی است که در حال حاضر کتابخانه ملی اولین گام را برای باز کردن این قفل برداشته است: « با تلاش کتابخانه ملی نه تنها آزادسازی اطلاعات رخ داده بلکه همگانی سازی اطلاعات که نیازمند حضور استارت‌آپ‌هاست هم اتفاق افتاده است.»
 
در ادامه این مراسم علیرضا تنهایی، مدیرکل فراهم‌آوری و پردازش منابع دیجیتال کتابخانه ملی درباره رویداد ویتا گفت: «ویتا رویداد نوآوری و کارآفرینی در حوزه داده سازمان اسناد است و در این رویداد از ایده‌ها و خلاقیت‌ها برای توسعه کسب وکارهای داده محور استفاده شده است.»
 
محمدرضا قبادی، مدیرعامل شتابدهنده «نویت تک» هم درباره این رویداد اعلام کرد: «۳۵۳ نفر در این رویداد شرکت کردند و ۹۲ طرح ارسال شد که پس از داوری ۴۱ طرح پذیرفته شد و در حال حاضر هم ۳۱ طرح فعال و در حال مذاکره برای ادامه کار هستند.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.