اپراتورها

تلفن همراه

August 6, 2019
19:03 سه شنبه، 15ام مردادماه 1398
کد خبر: 101763

تخصیص ۲۴ میلیارد تومان برای حل مشکلات ارتباطی نیشابور

 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: تحول دیجیتال بناست رخ دهد تا بسیاری از مشکلات را حل کند، کارآمدی را بالا ببرد و صرفه جویی را بیشتر کند.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی، در ایستگاه پایانی سفر دو روزه استانی خود به خراسان رضوی عصر امروز وارد شهرستان نیشابور شد و پس از بازدید از مرکز رشد پارک علم و فناوری، با هدف بررسی حوزه ارتباطات شهرستانهای نیشابور و فیروزه در جلسه شورای اداری نیشابور حضور پیدا کرد.
 
وزیر ارتباطات در این جلسه با بیان اینکه حضور میدانی در استان‌ها و شهرستان‌ها تفاوت واقعیت ها با گزارشات را مشخص می‌کند گفت: ضروری است مسوولان برای اینکه در جریان مشکلات مردم قرار گیرند به حضور میدانی توجه بیشتری نشان دهند و به گزارشات اکتفا نکنند.
 
وی در ادامه با تاکید بر اینکه دسترسی به ارتباطات به نیاز اصلی مردم تبدیل شده است گفت: در خیلی از شهرها و روستاها با وجود آنکه مردم مشکلاتی در حوزه آب، برق، جاده و… دارند ولی درخواست اصلی شان بهبود ارتباطات است.
 
آذری جهرمی تصریح کرد: دلیل این انتخاب هم این است که مردم با ارتباطات می توانند صدای مشکلاتشان را سریع تر منتقل کنند و به نوعی ارتباطات زیرساخت سایر ارتباطات است.
 
وزیر جوان دولت تدبیر و امید با تاکید بر اینکه در آینده نه چندان دور اقتصاد دیجتال به مهمترین بخش اقتصاد جهان تبدیل خواهد شد گفت: نشانه‌های بزرگ تر شدن اقتصاد دیجیتال و تحول دیجیتال در همه جهان قابل مشاهده است و در کشور ما هم همینطور‌. اما چون خود ما در این تحول قرار داریم شاید چندان برای خودمان ملموس نباشد.
 
وی افزود: در سال های نه چندان دور شرکت های بزرگ نفتی یا خودروسازی در رتبه نخست شرکت‌های برتر جهان قرار داشتند اما امروز این رتبه‌ها در اختیار شرکت های فناوری اطلاعات است و این اتفاق را خیلی زود در ایران هم شاهد خواهیم بود.
 
آذری جهرمی ادامه داد: تحول دیجیتال بناست رخ دهد تا بسیاری از مشکلات را حل کند، کارآمدی را بالا ببرد و صرفه جویی را بیشتر کند. همانطور که با سیستم حمل و نقل اینترنتی هم درآمد راننده ها افزایش پیدا کرد و هم رضایت مسافران بیشتر شد و هم مدیریت حمل و نقل بهبود پیدا کرد. بنابراین فناوری اطلاعات به تسهیل امور منجر می شود.
 
وزیر دولت دوازدهم با تاکید بر اینکه تحول دیجتال به واسطه فناوری اطلاعات در حال رخ دادن است گفت: نه می شود در برابر این تحول ایستادگی کرد و نه می شود آن را نادیده گرفت چرا که در این صورت از جهان عقب می مانیم و بازار اقتصاد دیجیتال را به کشورهای دیگر واگذار میکنیم.
 
وی با بیان اینکه شرط اول و‌ گام نخست در تحول دیجیتال، توسعه فناوری اطلاعات است گفت: در یک سال گذشته برای توسعه فناوری اطلاعات در شهرستان نیشابور حدود ۴.۵ میلیارد تومان هزینه شده است. اما کافی نیست و هنوز مشکلاتی وجود دارد. 
 
آذری جهرمی افزود: در این سفر هم ۲۴ میلیارد تومان دیگر برای حل مشکلات ارتباطات شهرستان تخصیص پیدا کرده است. در همین راستا ۱۳ سایت از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و پروژه USO احداث خواهد شد و ظرف ۳ ماه دیگر باید در مدار قرار گیرد.
 
وزیر جوان دولت تدبیر و امید ادامه داد: ۸ سایت شهری هم برای بهبود کیفیت ارتباطات خود شهر نیشابور ظرف ۴ ماه باید احداث شود. ۸ روستا هم مشکلات جدی ارتباطی دارند که باید این مشکلات ظرف یک ماه آینده حل شود. ۵ سایت هم به تکنولوژی نسل سوم و چهارم ارتقا پیدا خواهند کرد. ضمن اینکه با این اقدامات بخشی از مشکل ارتباطی جاده ای برطرف می‌شود و جاده‌های این مناطق تحت پوشش نسل سوم و چهارم قرار خواهد گرفت.
 
وی تصریح کرد: اینها مجموعه اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفته تا رضایت مردم خوب مناطق شهری و روستایی شهرستان‌های نیشابور و فیروزه را فراهم کنیم.
 
وزیر ارتباطات در ادامه گفت: همه این اقدامات در راستای همان گام اول است که مورد اشاره قرار گرفت و گام دوم که مهمتر از گام اول هم هست و در حال فراهم کردن بسترهای آن هستیم ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد دیجیتال است.
 
آذری جهرمی افزود: نیشابور از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است. پیش از این جلسه از مرکز رشد فناوری بازدید کردم که در آن پروژه های ملی در حال پیگیری است و با تحقق آنها کل کشور میتواند از ثمراتش بهرهمند شود.
 
وی ادامه داد: در این شهر استعدادهای خیلی خوبی وجود دارد که می توان از ظرفیت استفاده کرد که اگر استفاده نکنیم کشور دچار خسران خواهد شد. 
 
وزیر ارتباطات پس از این جلسه هم از مرکز پست نیشابور، مرکز علمی و فرهنگی در حال ساخت عمر خیام نیشابوری (افلاک نما) و همچنین مرکز پست شهرستان قدمگاه بازدید کرد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.