تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 7, 2019
14:10 چهارشنبه، 16ام مردادماه 1398
کد خبر: 101823

پرونده دانش‌آموزان الکترونیکی می‌شود

 
پروژه پرونده الکترونیکی از اول مهرماه سال جاری در وزارت آموزش و پرورش پیاده‌سازی خواهد شد.
 
سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش‌وپرورش با اعلام این خبر گفت: «یکی از مشکلات ما فراهم نبودن شرایط برقراری ارتباط آنلاین با خانواده‌ دانش آموزان است. آنها برای یکسری فعالیت‌ها مجبور هستند به مدارس مراجعه کنند و این در حالی است که به کمک سرویس‌های آنلاین می‌تواند تا حدود زیادی مراجعه حضوری آنها را کاهش داد.» به باور مهدی شرفی، مراجعه خانواده‌ها به مدارس یک ایراد است و این وزارتخانه برای از میان برداشتن  این ایرادها راه‌حل‌هایی در نظر گرفته‌ است.
 
او در مورد این راه‌حل‌ها توضیح داد: «یکی از راه‌حل‌ها راه‌اندازی پرونده الکترونیکی است. از اول مهرماه قصد داریم پرونده الکترونیکی را در مدارس مقطع ابتدایی کل کشور پیاده‌سازی کنیم. با این‌کار هم خانواده‌ها به پرونده‌ فرزندان خود دسترسی دارند و هم معلمان امکان دسترسی به سوابق دانش‌آموزان‌شان را دارند. از طرف دیگر فکر می‌کنیم با کاهش مراجعه به مدارس  یک خدمت بزرگ به محیط زیست هم انجام داده‌ایم،»
 
براساس اظهارات شرفی کار پیاده‌سازی پروژه پرونده الکترونیکی از مهرماه آغاز خواهد شد و در دی ماه و همزمان با امتحانات ترم اول عرضه اولین دوره خدمات این پرونده آغاز می‌شود. او  در مورد خدمات پرونده الکترونیکی دانش‌آموزان گفت: «در دی ماه دانش‌آموزان کارنامه‌های خود را به صورت اینترنتی دریافت می‌کنند. همچنین پرونده مدیریت کلاسی دانش‌آموزان هم الکترونیکی خواهد شد. در حال حاضر در کلاس‌های ابتدایی پوشه‌هایی به نام مدیریت کلاسی دانش‌آموزان موجود است که معلمان فعالیت دانش‌آموزان را در آن پوشه‌ها ثبت می‌کنند. در هر پایه برای هر دانش‌آموز یک پرونده تشکیل می‌شود.»
 
او ادامه داد: «در حال‌حاضر تمام این پرونده‌ها کاغذی است و وقتی سال تحصیلی به پایان می‌رسد این پوشه‌ها بایگانی می‌شود یا به خانواده‌ها تحویل داده می‌شود. وقتی این خدمت الکترونیکی شود معلمان پایه‌های بالاتر می‌توانند خیلی راحت به پوشه فعالیت دانش‌آموز در سال قبل دسترسی داشته باشند و وضعیت دانش آموز و نقاط ضعف و قوت او را بسنجند.»
 
براساس اظهارات شرفی با راه‌اندازی پرونده الکترونیکی خانواده‌ها دیگر نیازی به پرونده کاغذی ندارند و در مدارس تنها با کدملی یا شماره شناسنامه تمام اطلاعات دانش‌آموزان به نمایش گذاشته می‌شود
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.