رسانه‌های اجتماعی

August 7, 2019
16:01 چهارشنبه، 16ام مردادماه 1398
کد خبر: 101843

توییتر راهکاری برای بی‌صدا کردن موقت نوتیفیکیشن‌ها ارائه می‌کند

توییتر مشغول آزمایش قابلیتی است که به طور موقت تمام پوش‌نوتیفیکیشن‌ها ارسالی این اپلیکیشن را بی‌صدا می‌کند. آغاز تست این ویژگی در توییتر را «جین مانچون وانگ»، فعال رسانه‌ای در حساب کاربری شخصی خود اطلاع‌رسانی کرده که به فاش‌سازی آخرین تغییرات شبکه‌های اجتماعی شهرت دارد.
 
ظاهرا در آخرین نسخه اپلیکیشن اندروید توییتر کدهایی یافت شده که به یک دکمه اختصاصی Snooze در این شبکه اجتماعی اشاره دارند. وانگ این دکمه را در گوشه بالا و سمت راست تب نوتیفیکیشن‌ها مشاهده کرده که با فشردن آن، پنلی برای بی‌صدا کردن پوش نوتیفیکیشن‌ها ظاهر می‌شود.
 
با ورود به این پنل می‌توانید برای توییتر تعیین کنید که پوش نوتیفیکیشن‌های اطلاع‌رسانی لایک، ریتوییت یا نظرات جدید را تا حداکثر 12 ساعت برایتان بی‌صدا کند. برای بازگشت به حالت عادی هم کافیست یک بار دیگر دکمه Snooze توییتر را بفشارید.
 
Capture.JPGنتلاعهیاینبتخهیاب.JPG
توجه داشته باشید که در صورت استفاده از دکمه Snooze توییتر نوتیفیکیشن‌های شما از دست نمی‌روند و همچنان در تب نوتیفیکیشن‌ها جمع خواهند شد، اما تفاوت کار اینجاست که دیگر پیام بیرون جهنده مربوط به هر نوتیفیکیشن را مشاهده نمی‌کنید تا تمرکزتان از کار روی گوشی بر هم نخورد.
 
در هر صورت، دکمه Snooze توییتر فعلا مراحل آزمایشی خود را پشت سر می‌گذارد و تنها در صورتی که به شکل رسمی وارد اپلیکیشن می‌شود که بازخوردهای دریافتی تسترها به قدر کافی مثبت باشند. این اقدام توییتر را می‌توان پاسخی به سایر رقبا در زمینه دادن حق انتخاب بیشتر به کاربران دانست تا تسلط کاملی بر نحوه تعامل خود با شبکه‌های اجتماعی داشته باشند.
 
گفتنی است که در همین راستا، تا کنون اقدامات گسترده‌ای توسط شرکت‌های بزرگ فناوری صورت گرفته که ارائه ابزار مدیریت زمان در فیسبوک و ابزار Digital Wellbeing در گوگل برای اعمال محدودیت روی استفاده از اپلیکیشن‌ها را می‌توان جزو برجسته‌ترین این اقدامات به شمار آورد.
 
توییتر هنوز در مورد ویژگی مذکور اظهارنظر رسمی نداشته است. به محض انتشار جزئیات بیشتر شما را در جریان تغییرات قرار خواهیم داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.