اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 7, 2019
16:18 چهارشنبه، 16ام مردادماه 1398
کد خبر: 101845

تبدیل پژوهشگاه ICT به یک نهاد پرقدرت تصمیم‌ساز

1.JPG
رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: با سیاست های پیش رو، به دنبال تبدیل پژوهشگاه ICT به یک نهاد پرقدرت تصمیم ساز هستیم.
 
 دکتر وحید یزدانیان در نشست صمیمانه با همکاران پژوهشگاه ICT که صبح امروز (۱۶ مردادماه) در محل این پژوهشگاه برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات تمام همکاران، به ادامه مسیر سیاست های وزیر ارتباطات اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای سیاست های مهندس آذری جهرمی، به دنبال کاهش شکاف به خصوص در مشاغل کارگری هستیم و از همین رو، اولویت نخست خود را بر مبنای معیشت همکاران قرار دادیم.
وی ادامه داد: با ارتقای رصدپذیری، قصد داریم تا بسیاری از موارد جاری در پژوهشگاه را در اتاق شیشه ای و به صورت کاملا شفاف، صریح و رصدپذیر مطرح و بررسی کنیم. 
یزدانیان با اشاره به اولویت دوم خود افزود: انجام پژوهش های مبتنی بر تعامل از مواردی است که سبب ارتقای کیفیت پروژه ها شده و اهمیت آن سبب قرار گرفتن در فهرست اولویت ها شده است.
رئیس پژوهشگاه ICT، اولویت دیگر خود را بازآرایی حکیمانه پژوهش ها عنوان و خاطرنشان کرد: ما با این اقدام قصد داریم به مسائلی مانند چابک سازی دست یابیم که در حال حاضر، بخش زیادی از آن در مدت کم انجام شد.
وی همچنین به لزوم تخصیص منابع به شیوه اصولی اشاره و اظهار کرد: یکی دیگر از اولویت های ما، اصلاح تخصیص منابع متوازن است و باید از این پس، بر اساس اولویت ها، تخصیص منابع صورت گیرد و پروژه های کلیدی در اولویت اختصاص منابع قرار گیرد. 
یزدانیان به یکی از مهمترین دغدغه های جاری در پژوهشگاه اشاره کرد و گفت: ما به دنبال آن هستیم تا پژوهشگاه ICT را به یک مجموعه بالادست تبدیل کنیم تا نه تنها در موارد اجرایی علمی، بدون رأی این مجموعه تصمیم نگیرند، بلکه مشارکت ما در بسیاری از پروژه ها را یک الزام بدانند. 
وی با تاکید بر لزوم تبدیل پژوهشگاه ICT به یک نهاد پرقدرت تصمیم ساز، گفت: پژوهشگاه می تواند با جایگاهی که به مرور زمان برای خود به وجود می آورد، در غالب پروژه های بخش دولتی و خصوصی، علاوه بر تسهیل گری، نقش تصمیم ساز داشته باشد و به تعامل هر چه بیشتر بیاندیشد. 
یزدانیان تاکید کرد: ما به دنبال آن هستیم تا زیرساخت های ارتباطات و فناوری اطلاعات در سراسر کشور، از طریق پژوهشگاه طراحی شود و بخش دولتی و خصوصی برای پروژه های خود به این مرکز پژوهشی مراجعه کنند. 
وی گفت: همچنین قصد داریم تا با سیاست های پیش رو، بالاترین نرخ جذب منابع پژوهشی را در سال آتی داشته باشیم و در نهایت، به کلیدی ترین، اصلی ترین و محوری ترین مرکز پژوهشی کشور در حوزه ICT تبدیل شویم. 
رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از این نشست و در حاشیه پرسش و پاسخ با همکاران، به موارد مهمی از جمله بازنگری در آیین نامه ترفیع و ارتقا، بهبود وضعیت بازنشستگان، باز شدن راه جذب نیروی متخصص و هیات علمی و همچنین اصلاح ساختار و تشکیلات ردیف های شغلی در پژوهشگاه اشاره کرد. 
یزدانیان همچنین در ابتدای این نشست، از مجید عزیزی، محمدحسین شریفی، عربعلی دری، رضا کلانتری، دکتر لیلا محمدی، دکتر عبدالحسین ممقانی، رضا رضوی‌نژاد، مهندس عاطفه قوامی‌فر، دکتر حسن یگانه، مهندس مسعود آرزومند، دکتر رقیه کریم‌زاده و مهندس لیلا ربیعی به دلیل عملکرد علمی، حرفه ای و روحیه اخلاق مدارانه، تقدیر کرد.
 
2.JPG
Capture.JPG2.JPG
Capture.JPG3.JPG
 
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.