تلفن همراه

گوشی

August 8, 2019
14:09 پنجشنبه، 17ام مردادماه 1398
کد خبر: 101874

فارس من| کاهش محسوسی در قیمت موبایل نداریم

تعدادی از مخاطبان در سامانه «فارس من» از قیمت بالای تلفن همراه ناراضی بودند که این موضوع را از رئیس اتحادیه صوت تصویر تلفن همراه و لوازم جانبی پیگیری کردیم.
 
 
 بازار خرید تلفن همراه بر خلاف مردادماه داغ تابستانی، حال خوبی ندارد. اقشار مختلف جامعه با پائین آمدن قیمت دلار، به دنبال این بودند که شاید کاهشی هم در قیمت گوشی موبایل به وجود بیاید.
 
تعدادی از مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه«فارس من» اعلام کردند:«نزدیک 2 ماه است که سایت های خرید گوشی موبایل را رصد می کنم تا به بهترین قیمت خریداری کنم، نکته جالب این است که با وجود افت قیمت 2500 تومانی دلار در این دوماه، قیمت گوشی همواره صعودی بوده و متوسط 500 تا 700 هزار تومان افزایش قیمت داشته است، سوال مردم این است چرا؟ روشن است که مافیایی در پشت این افزایش قیمت خوابیده است ، لطفا پیگیری کنید شاید مسؤولان به هوش آیند و بر این بازار، نظارتی کنند»
 
مسؤولی برای نظارت بر بازار تلفن همراه نیست؟!
 
یکی از مخاطبان در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، درباره قیمت تلفن همراه اظهار کرد: تا چه زمانی باید منتظر این باشیم که گشایشی در قیمت های گوشی تلفن همراه به وجود بیاید؟انگار هیچ نهاد مسؤولی به دنبال نظارت بر بازار نیست.
 
وی افزود: کاش کمی به فکر جیب کارگران هم باشند که بتوانند با این درآمد مکفی، خرید تلفن همراه را در برنامه هایشان قرار دهند.
 
این مخاطب اضافه کرد: این مشکل برای کسانی که فرزند جوان دارند و فرزندان خودشان را با دیگران مقایسه می کنند، بیشتر است و واقعا با این هزینه‌های بالای زندگی نمی‌توان به خرید تلفن همراه فکر کرد.
 
تزریق قطره چکانی گوشی موبایل به بازار
 
اما یکی از دغدغه های مردم، مشکل تزریق قطره چکانی گوشی تلفن همراه به  بازار است.تعدادی از مخاطبان نیز در سامانه «فارس من»  اعلام کردند:« طبق وعده ای که مسئولین از ماه ها قبل به متقاضیان خرید گوشی همراه داده بودند قرار بود از اواسط مرداد ماه حدود 3 میلیون گوشی همراه با ارز دولتی از طریق 70 شرکت وارد کننده به بازار تزریق شود این در حالی است که طبق اظهار نظر همین مسؤولان میزان تقاضا در حال حاضر حدود 600 هزار گوشی می باشد این یعنی اشباع بازار اما امروز که به اواسط مرداد ماه 1398 نزدیک می شویم هیچ خبری از از ارزانی و تزریق گوشی همراه به بازار نیست و کماکان شرکت ها با تزریق قطره چکانی سعی در بالا نگه داشتن قیمت ها دارند, الان نحوه قیمت گذاری بازار شده اند سایت های به نام خرید اینترنتی قیمت بازار با هماهنگی شرکت های وارد کننده  تعیین می کنند.»
 
 
حسین ساعی از فروشندگان موبایل در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، اظهار کرد: مردم گله دارند که چرا برخی از انواع مدل گوشی تلفن همراه در بازار موجود نیست در حالی که این موضوع به فروشندگان تلفن همراه مربوط نمی شود بلکه مشکلات واردات گوشی موجب آن شده است.
 
گرانی، گله همیشگی خریداران است
 
وی افزود: همچنین ، گله همیشگی خریداران تلفن همراه، این موضوع است که چرا جنس گران است! با وجود آنکه تورم‌های اخیر روی نرخ دلار و به تبع آن روی تجهیزاتی که وارد می شود نظیر تلفن همراه و وسایل جانبی آن تأثیر گذاشته است، اما نمی توان بالا رفتن قیمت اجناس را به گردن فروشنده انداخت.
 
ساعی در پایان گفت:  به ما اعلام شده که موجودی های انبارهایمان را به اتحادیه اعلام کنیم که این کار انجام شده و همه چیز شفاف است.
 
اما برای روشن شدن موضوع با ابراهیم درستی رئیس اتحادیه صوت تصویر تلفن همراه و لوازم جانبی گفت وگو کردیم.
 
درستی رئیس اتحادیه صوت تصویر تلفن همراه و لوازم جانبی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، در این باره توضیح داد:‌ما پیش از این نیز اعلام کردیم که شرکت‌ها باید سهم بازار را تامین کنند و به 68 شرکت از اول خرداد ماه اعلام کردیم که موجودی انبار خود را اعلام کنند.
 
  درستی: این اطمینان را به مردم می‌دهم که قیمت موبایل نسبت به نرخی که اکنون دارد، کاهش زیادی نخواهد داشت چرا که سابقه بالا رفتن قیمت در اجناس دیگر این موضوع را ثابت کرده که هیچ وقت قیمت اجناس با همان قیمت اولیه پیش از بالا رفتن قیمت تصاعدی باز نمی‌گردد
وی افزود‌:‌ این 68 شرکت شرکت‌هایی هستند که در زمینه خرید و فروش تلفن همراه فعالیت می‌کنند و اگر بتوانند میزان تلفن همراه مورد نیاز بازار را تامین کنند که هیچ مشکلی وجود ندارد.
 
 رئیس اتحادیه صوت تصویر تلفن همراه و لوازم جانبی افزود: از اواخر تیر ماه بررسی‌های لازم  از این شرکت‌ها انجام شده که اگر توانستند سهم بازار را تامین کنند و بازار با کمبود کالا مواجه نشد قیمت‌ها از میزانی که هست بالاتر نمی رود.
 
موبایل از قیمت کنونی، ارزانتر نمی‌شود
 
درستی ادامه داد:‌پیشنهاد ما این است که اجازه دهند هر فروشنده‌ای با قیمتی که گوشی تلفن همراه را وارد کرده است فروش آن را انجام دهد اما مالیات نیز بر اساس همان قیمت تعیین شود.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: این اطمینان را به مردم می‌دهم که قیمت موبایل نسبت به نرخی که اکنون دارد، کاهش زیادی نخواهد داشت چرا که سابقه بالا رفتن قیمت در اجناس دیگر این موضوع را ثابت کرده که هیچ وقت قیمت اجناس با همان قیمت اولیه پیش از بالا رفتن قیمت تصاعدی باز نمی‌گردد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.