تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

August 9, 2019
13:47 جمعه، 18ام مردادماه 1398
کد خبر: 101909

احتمالا این گوشی هواوی با سیستم عامل هانگ منگ ارایه شود

 
داستان سیستم عامل هواوی هونگ منگ پس از بحث تحریم هواوی توسط امریکا جدی‌تر شد. خبرهای متفاوتی درباره آن شنیده ایم که در نقض یکدیگر هستند و هنوز دقیقا مشخص نیست که چه اتفاقی رخ خواهد داد. برای مثال اول مرتبه تقریبا دو ماه پیش بود که خواندیم سیستم عامل هواوی هونگ منگ (Hongmeng) نام سیستم عامل جایگزین اندروید است.
 
چند روز بعد گفته شد که سیستم عامل اختصاصی هواوی هونگ منگ (HongMeng) به این زودی ها ارایه نمی شود. این در حالی است که سه هفته پیش دیدم هواوی به صورت رسمی می گوید سیستم عامل هونگ منگ هواوی جایگزین اندروید نیست. این موارد ادامه داشت تا دو روز پیش که خواندیم اولین گوشی هواوی با سیستم عامل هونگ منگ تا پیش از زمستان ۹۸ معرفی خواهد شد. امروز اما می شنویم که احتمالا هواوی میت ۳۰ لایت با سیستم عامل هونگ منگ ارایه شود.
 
هواوی توسعه سیستم عامل اختصاصی خود را از سال‌ها پیش آغاز کرده است. با این حال تا زمانی که این شرکت تحتتحریم‌های ایالات متحده قرار نگرفت، نقشه دوم عملیاتی نشد. با گذشت زمان وضعیت رابطه هواوی و دولت ترامپ رو به بهبودی رفت، با این حال به‌نظر می‌رسد هواوی کاملا مصمم است تا میت 30 لایت را به عنوان اولین گوشی هوشمند مجهز به سیستم عامل HongMeng تا پایان سال جاری میلادی روانه بازار کند.
 
مطابق خبرهایی که به‌تازگی منتشر شده است، هواوی در حال توسعه دو نسخه از میت ۳۰ لایت است که در اواسط ماه سپتامبر (اواخر شهریور ماه) معرفی خواهند شد.
 
نسخه جهانی این مدل که در بازارهای اروپایی و سایر کشورهای عرضه می‌شود از اندروید Q و رابط کاربری EMUI استفاده خواهد کرد. این در حالی است که نسخه مخصوص بازار چین میت ۳۰ لایت به سیستم عامل اختصاصی هواوی یعنی HongMeng OS مجهز است.
 
تاکنون جزییات زیادی از سیستم عامل HongMeng منتشر نشده است، با این حال انتظار داریم هواوی این سیستم عامل را به‌زودی به‌صورت رسمی معرفی کند. این سیستم عامل با طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها از جمله دستگاه‌های IOT سازگاری دارد. گفته می‌شود هواوی طی چند روز آینده از اولین تلویزیون هوشمند مجهز به HongMeng تحت برند آنر رونمایی خواهد کرد.
 
با توجه به اطلاعات درز پیدا کرده قبلی، هواوی میت ۳۰ لایت از یک نمایشگر 6.26 اینچی استفاده می‌کند و در بخش پشتی آن یک دوربین چهارگانه با طراحی مربع شکل قرار گرفته است. مطابق اطلاعات این ماژول از یک سنسور 48 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی، یک سنسور 8 مگاپیکسلی و دو سنسور دو مگاپیکسلی با کاربری نامعلوم تشکیل شده است.
 
چیپست مورد استفاده در هواوی میت 30 لایت کایرین 810 خواهد بود که با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی همراهی می‌شود. با این حال در شایعات گفته می‌شود که این گوشی هوشمند یک مدل دیگر با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی نیز خواهد داشت. تامین انرژی مورد نیاز این تلفن همراه بر عهده یک باتری 3900 میلی آمپر ساعتی گذاشته شده است.
 
نظر شما چیست؟ فکر می کنید اولین مرتبه شاهد ارایه سیستم عامل اختصاصی هواوی روی چه دستگاهی باشیم؟ آیا از آن استقبال خواهد شد؟
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.